Σελίδες

3 Ιουλ 2010

Στη διάρκεια μιας βλάβης στον ΗΣΑΠ


Mας πάνε για πούλημα. Θέλουν να μας απαξιώσουν, μας κάνουν προβληματικούς για να μας ιδιωτικοποιήσουν χωρίς να αντιδράσει ο κόσμος».

Aυτό τόνιζε χτες το πρωί εργαζόμενος στον ΗΣΑΠ, στους - δικαιολογημένα - αγανακτισμένους επιβάτες, όταν ο συρμός ακινητοποιήθηκε αιφνιδίως στο σταθμό Ανω Πατήσια εξαιτίας βλάβης στις γραμμές. Οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ έλεγαν πως για τις συχνές αυτές βλάβες ευθύνονται κακοτεχνίες των εργολάβων που έχουν αναλάβει την αλλαγή των γραμμών και όχι μόνο καθυστερούν την παράδοση του έργου, αλλά δεν κάνουν και καλή δουλειά. Κατάσταση που χρησιμοποιείται ώστε η οργή του κόσμου, που ταλαιπωρείται καθημερινά εδώ και πολλούς μήνες, να στρέφεται έντεχνα προς τον ΗΣΑΠ και τους εργαζόμενους, να απαξιώνεται στη συνείδηση των λαϊκών στρωμάτων για να δεχθούν αδιαμαρτύρητα την πλήρη ιδιωτικοποίηση.

«Φτιάχνουν τις γραμμές με χρήματα του ελληνικού λαού για να παραδώσουν εκσυγχρονισμένο τον ΗΣΑΠ, "πεσκέσι" στο ιδιωτικό κεφάλαιο», έλεγαν οι εργαζόμενοι. «Μην τους αφήσετε να πουλήσουν τον ΗΣΑΠ», απαντούσαν κάποιοι. «Τι να κάνουμε, με αυτές τις ξεπουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες που έχουμε», απαντούσαν ορισμένοι εργαζόμενοι.

Kάθε εργαζόμενος, κάθε νέος, κάθε άνθρωπος που χρησιμοποιεί για τη μετακίνησή του τον ηλεκτρικό, όλα τα συνδικάτα κάθε κλάδου πρέπει να προτάξουν σθεναρή αντίσταση στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των μεταφορών, αλλά και του ρεύματος, του νερού, της ενέργειας. Αυτή η εξέλιξη θα έχει τραγικές συνέπειες για τους εργαζόμενους στις πρώην ΔΕΚΟ και το λαό. Τα εισιτήρια θα ακριβύνουν περισσότερο, οι υπηρεσίες θα υποβαθμιστούν. Η διεκδίκηση όμως δεν πρέπει να είναι η λειτουργία των μεταφορών - μιας και μιλάμε με αφορμή τον ΗΣΑΠ - με ευθύνη του κράτους και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, σύμφωνα δηλαδή με τους νόμους της αγοράς.

Σύμφωνα με τους νόμους της αγοράς λειτουργούν ήδη εδώ και χρόνια οι πρώην ΔΕΚΟ, με σκοπό κάποια στιγμή να δοθούν «δωράκι» στο κεφάλαιο. Για παράδειγμα - ένα ανάμεσα σε πολλά - η ΜΕΤΡΟ ΑΕ έδιωξε πρόσφατα 280 εργαζόμενους, τη στιγμή που υπήρχαν ανάγκες για νέες προσλήψεις. Ταυτόχρονα, η ΜΕΤΡΟ ΑΕ ανέστειλε τα δρομολόγια 12 τα μεσάνυχτα - 2 π.μ. που ίσχυαν για την Παρασκευή και το Σάββατο. Ενώ θα μπορούσαν να υπάρχουν αστικές συγκοινωνίες όλο το 24ωρο, αν και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελούσαν λαϊκή περιουσία, σε μια εργατική εξουσία, όπου τα μέσα παραγωγής τα κουμαντάρουν οι εργαζόμενοι. Αυτή αντικειμενικά είναι η μόνη λύση, ώριμη και εφικτή σήμερα: Να απαλλαγεί ο λαός τόσο από την κρατική καπιταλιστική όσο και από την ιδιωτική καπιταλιστική ιδιοκτησία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου