Η κυβέρνηση επιλέγει τον τουρισμό ως «επικοινωνιακό σωσίβιο» προκειμένου να εμφανίσει ότι η πολιτική της πιάνει τόπο και ότι η οικονομική ανάκαμψη βρίσκεται προ των πυλών.
Η «ανάπτυξη» και οι πολυδιαφημιζόμενες επενδύσεις στον κλάδο του τουρισμού αφορούν το πώς θα μπουκώσουν με επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές τους μεγαλοξενοδόχους, για να αυξήσουν την κερδοφορία τους, πατώντας στα αποκαΐδια των εργατικών δικαιωμάτων, αυξάνοντας την εκμετάλλευση των εργαζομένων στον κλάδο.
Τα τελευταία τρία χρόνια οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι στον τουρισμό, παρά την καπιταλιστική οικονομική κρίση, κατάφεραν να συγκρατήσουν την κερδοφορία τους ενώ ταυτόχρονα, υπολογίζεται ότι μέσα στα τρία αυτά χρόνια έκλεισαν περίπου 3.000 μικρά ξενοδοχεία.