Σελίδες

10 Φεβ 2011

Οταν ο δημοσιολόγος αυτοαποκαλύπτεται...


« Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ διαμαρτύρεται διά του "Ριζοσπάστη" και της "Αυγής" επειδή, λέει, κάποιοι βάζουν στο ίδιο τσουβάλι εκδηλώσεις κοινωνικής ανυπακοής (όπως το κίνημα κατά των διοδίων) και απλές τραμπούκικες πρακτικές (όπως η επίθεση των χουλιγκάνων στο Θέατρο Τέχνης).
Ο "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ", μάλιστα, ανακάλυψε και "ενιαίο κέντρο που κινεί τέτοια νήματα" - για να τους διευκολύνω: η έδρα του βρίσκεται στο Λάνγκλεϊ της Βιρτζίνιας (ΗΠΑ)...
ΚΑΝΟΝΙΚΑ, με ανοησίες δεν ασχολείσαι».
Αυτά γράφει ο γνωστός δημοσιολόγος του ΔΟΛ Γ. Πρετεντέρης στα ΝΕΑ. 
Αλήθεια τι τον πείραξε; Και αφού λέει ότι δεν ασχολείται με ανοησίες, τελικά γιατί γράφει γι' αυτό που χαρακτηρίζει ανοησίες; Ανόητος δεν είναι.

Ανοησία είναι η ειρωνεία του για το πού βρίσκεται το ενιαίο κέντρο, αλλά τέλος πάντων το ζήτημα είναι αρκετά πιο σοβαρό από τις ειρωνείες και τις ανοησίες του. Και είναι φανερό πως πασχίζει να μας επιβεβαιώσει ως προς το σκοπό τους τουλάχιστον και ας κάνει τον αθώο και τον ανήξερο. 
Ούτε το ένα είναι ούτε το άλλο. Αυτοαποκαλύπτεται όμως ως προβλέψιμος και ας πασχίζει να κάνει καλά δουλειά του συστήματος, τσουβαλιάζοντας πράγματι ανόμοια πράγματα, προκειμένου να καλλιεργήσει ψυχολογία φόβου ταυτίζοντας τη λαϊκή πάλη είτε με τραμπούκικες ενέργειες σαν την επίθεση στο Θέατρο Τέχνης, είτε ακόμη και με την τρομοκρατία που εκπορεύεται από κρατικούς μηχανισμούς και υπηρεσίες ενάντια στο λαϊκό κίνημα, αφού προσφέρει υπηρεσίες έντασης της κρατικής καταστολής.
Να τι γράφει στο ίδιο άρθρο του γι' αυτά:
«...ειλικρινά δεν βρίσκω ουσιαστική διαφορά ανάμεσα σε εκείνους που ετσιθελικά δεν πληρώνουν επειδή θεωρούν ότι τους προσβάλλουν οι εργολάβοι και στους άλλους που έσπασαν ένα θέατρο επειδή θεώρησαν ότι προσβάλλεται ο Ολυμπιακός.
ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑΤΙ; Επειδή και στις δύο περιπτώσεις έχουμε ακριβώς την ίδια μέθοδο: την αυτοδικία.
Αλλος δεν πληρώνει, άλλος μπουκάρει στο θέατρο κι άλλος βάζει βόμβες με τη Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς. Οι συνέπειες σε κάθε περίπτωση είναι ασφαλώς διαφορετικής σοβαρότητας, αλλά η λογική είναι απολύτως η ίδια.
ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ακριβώς τη λογική της αυτοδικίας έχουν εξοβελίσει οι πολιτισμένες κοινωνίες».
Το συμπέρασμα; Ποινικοποιήστε τη λογική, δηλαδή την πολιτική της ανυπακοής, την ταξική πάλη και τσακίστε τες. 
Εκεί την πάει τη δουλειά, προκειμένου να προστατευτούν οι «πολιτισμένες κοινωνίες». Δηλαδή, ο πολιτισμός των καπιταλιστών να τσακίζουν τους λαούς, ιδεολογία και πολιτική που ενστερνίζεται και στηρίζει ο δημοσιολόγος.
Γιατί λέει ψέματα όταν γράφει: «ΤΙ ΕΙΝΑΙ, δηλαδή, εκείνο που ξεχωρίζει την "κοινωνική ανυπακοή" από τις απλές "τραμπούκικες πρακτικές" με τις οποίες δεν πρέπει να την τσουβαλιάζουμε»; 
Ξέρει, δεν είναι βλάκας, αλλά θέλει να περάσει στην ψυχολογία των λαϊκών ανθρώπων πως παράνομοι είναι και οι αγώνες και οι τραμπουκισμοί και μάλιστα ταυτίζονται. Αθλιότητα. 
Καμώνεται ότι δεν ξέρει το κριτήριο της διαφοράς της ανυπακοής να μην πληρώσει ο λαός την κρίση με τους τραμπουκισμούς και τη λεγόμενη «τρομοκρατία». 
Την ξέρει πολύ καλά, αλλά ο στόχος του είναι η ενοχοποίηση όχι μόνο της οργανωμένης ταξικής πάλης, αλλά και της πολιτικής σκέψης ακόμη, λέγοντας το «αν κριτήριο αποτελεί η απλή δήλωση φρονήματος του κάθε δράστη». 
Το φρόνημα, λοιπόν. Που για το δημοσιολόγο είναι το ίδιο των λαϊκών ανθρώπων που αγωνίζονται ενάντια στην παρανομία κυβερνήσεων και κατασκευαστικών εταιρειών, να κλείνουν τους δρόμους με διόδια για να κερδοφορεί το κεφάλαιο σε βάρος του λαού, με στόχο να μην πληρώνουν έχοντας φορολογηθεί άγρια και σε συνθήκες δραστικής μείωσης μισθών και συντάξεων. 
Και δράστες, λέξη που παραπέμπει σε εγκληματική ενέργεια, όλοι όσοι λαϊκοί άνθρωποι αγωνίζονται για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που τους στερεί το αστικό πολιτικό σύστημα ενισχύοντας τους μεγαλοεπιχειρηματίες, εργαλείο των οποίων είναι και ο δημοσιολόγος.
Και συνεχίζει πονηρά δήθεν: «ΔΥΣΤΥΧΩΣ, αποτελεί παλαιό χαρακτηριστικό των ολοκληρωτικών κινημάτων να χρησιμοποιούν αυθαίρετα τις λέξεις με ένα κατά περίπτωση νόημα». 
Τώρα τι να του πούμε: Οτι κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια; 
Γιατί, αυτός δίνει αυθαίρετα νόημα στις λέξεις. 
Επομένως να συμπεράνουμε ότι εμφορείται από το παλαιό χαρακτηριστικό των ολοκληρωτικών κινημάτων;

Ι.

1 σχόλιο:

  1. Το γεγονώς οτι ο Πρετεντέρης ενοχλείται απο το κίνημα κοινωνικής ανυπακοής είναι σημάδι οτι πάμε καλά.Εαν μας επαινούσε θα έπρεπε να ανησυχούμε.Τους πονάμε,ανησυχούν,ας συνεχίσουμε πιο μαζικά,με μεγαλύτερη αποφασηστικότητα. ΥΓ για τραμπουκισμούς και λογικές αυτοδικίας ο κύριος αυτός δεν δικαιούται να ομιλεί.Δεν πάθαμε δα και αμνησία ολοι οι Ελληνες.Ολοι τον θαυμάσαμε οταν πέταγε με χάρι είναι η αλήθεια το μπουκάλι νερού \\λίτρο\\παρακαλώ,εναντίον του διαιτητή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή