Από την επίθεση των ανδρών του Λιμενικού κατά των απεργών ναυτεργατών τον Μάη του 2002 με εντολή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ |
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ
Αυτό προβλέπεται ουσιαστικά σε νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε χτες στο υπουργικό συμβούλιο. Επιπλέον, μετατρέπει και τα ακτοπλοϊκά πλοία σε δουλεμπορικά με ναυτεργάτες ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους
Το νομοσχέδιο παρουσιάστηκε χτες από τον υπουργό ΠτΠ Χρ. Παπουτσή στο υπουργικό συμβούλιο, έχει τον τίτλο «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» και αναμένεται να έχει κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση μέχρι το τέλος του Γενάρη.
Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά το Λιμενικό Σώμα, προβλέπεται ότι μετονομάζεται σε Ελληνική Ακτοφυλακή και στο άρθρο 4 αναφέρεται ξεκάθαρα ότι: «Τα επιχειρησιακά μέσα του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, ουσιαστικά, αποτελούν στρατιωτικά συντεταγμένο σχηματισμό και επιχειρούν όχι μόνον εντός χωρικών υδάτων, αλλά και σε διεθνείς αποστολές και ύδατα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις διεθνείς συμβάσεις, ενώ, μεταξύ άλλων, συμμετέχουν στην πολεμική και επιχειρησιακή σχεδίαση των Ενόπλων Δυνάμεων»!
Οσον αφορά την Ελλάδα, η Ελληνική Ακτοφυλακή θα έχει στην αρμοδιότητά της, όπως αναφέρεται στο άρθρο 3, «το θαλάσσιο χώρο, τους λιμένες και τη χερσαία ζώνη αυτών, τα πλοία και τα πάσης φύσεως πλωτά ναυπηγήματα, καθώς και τους λοιπούς χερσαίους, παράκτιους και θαλάσσιους χώρους», δηλαδή θα παρεμβαίνει παντού!
Στην ουσία, το νομοσχέδιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ αποτυπώνει ανάγλυφα τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική που προωθείται με τη στήριξη της ΝΔ και των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας και της ευρωυποταγής σε βάρος των εργαζομένων για την ανταγωνιστικότητα, δηλαδή την κερδοφορία του κεφαλαίου - και στην προκειμένη περίπτωση των εφοπλιστών - και, από την άλλη, την ενίσχυση των δυνάμεων καταστολής, βίας και τρομοκρατίας για την επιβολή της. Ετσι, αφού ενισχύει το στρατιωτικό χαρακτήρα του Λιμενικού Σώματος, στο άρθρο 20 - που αφορά «τις άλλες διατάξεις» - επιχειρεί να δώσει ένα ισχυρό χτύπημα στους ναυτεργάτες.
Προβλέπει ότι «επιχειρείται ο εναρμονισμός της ισχύουσας νομοθεσίας με τον Κανονισμό 3577/92/ΕΚ (Θαλάσσιες Ενδομεταφορές - Cabotage) που αφορά στην εφαρμογή της αρχής της ελευθερίας στην παροχή υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών στο εσωτερικό των Κρατών Μελών (Αριθμός παράβασης 2003/5279)» και, ανάμεσα σε άλλα, τροποποιεί τη «σχετική διάταξη του Νόμου, ώστε το πιστοποιητικό ελληνομάθειας να απαιτείται μόνο από το προσωπικό εκείνο τα καθήκοντα του οποίου σχετίζονται με θέματα ασφάλειας, όπως για την καθοδήγηση και την παροχή βοήθειας προς τους επιβάτες στην περίπτωση κινδύνου».
Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση αφού «έντυσε» τους ναυτεργάτες στο χακί, έρχεται τώρα με ύπουλο τρόπο να ικανοποιήσει μία από τις βασικές αξιώσεις των εφοπλιστών, που απαιτούν η οργανική σύνθεση να περιοριστεί σε πλήρωμα ασφαλείας, δηλαδή έναν μικρό αριθμό ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα που θα έχουν και πιστοποιητικό ελληνομάθειας. Οι υπόλοιπες ανάγκες του πλοίου να καλύπτονται από ναυτεργάτες χαμηλόμισθους ανασφάλιστους όποιας υπηκοότητας. Οι πρώτοι που για τους εφοπλιστές θα πρέπει να πεταχτούν εκτός οργανικής σύνθεσης είναι οι ναυτεργάτες με τις ειδικότητες των γενικών υπηρεσιών, δηλαδή θαλαμηπόλοι, μάγειροι κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου