Ξεπερνάει τα όρια της πρόκλησης απέναντι στους ναυτεργάτες, συνολικά τους εργαζόμενους, η επιχείρηση που βρίσκεται σε εξέλιξη να πλασαριστούν οι εφοπλιστές ως «εθνικοί ευεργέτες» τους οποίους κατά τη συγκυβέρνηση πρέπει ο λαός να ευγνωμονεί. Η συνάντηση που έγινε χτες στο Μέγαρο Μαξίμου μεταξύ πρωθυπουργού και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και η ανακοίνωση που εξέδωσε στη συνέχεια το πρωθυπουργικό γραφείο ως «ενημέρωση για τη συνάντηση» είναι αποκαλυπτικά των σχεδιασμών που γίνονται για τη χειραγώγηση των εργατικών λαϊκών οικογενειών να βλέπουν ως ευεργέτες τους θύτες του.
«Ο Πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών - αναφέρεται από το πρωθυπουργικό γραφείο - ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για το υπό εξέλιξη πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς του ελληνικού εφοπλισμού: Σε πρώτο στάδιο το πρόγραμμα επικεντρώνεται στη στήριξη των αναγκών σίτισης άπορων
οικογενειών με ανήλικα παιδιά. Το πρόγραμμα θα επεκταθεί ακόμα και σε άλλους τομείς, όπως η υγεία με την προσφορά ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης σε άπορα παιδιά ή παιδιά ανασφάλιστων γονέων, την προσφορά ιατρικού ελέγχου με κινητές μονάδες υγείας, καθώς και στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης»! Και καταλήγει: «Εξετάσθηκαν τρόποι δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στην ελληνική ναυτιλία για την ανακούφιση από την ανεργία».
Η πραγματικότητα είναι μία. Οι εφοπλιστές εμφανίζονται ως μεγάλοι ευεργέτες όταν, εντελώς ενδεικτικά:
- Βρίσκονται κυρίαρχοι στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας με αμύθητα κέρδη και στόλο, που σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ΕΕΕ αριθμεί 3.764 πλοία άνω των 1000gt (δεν συμπεριλαμβάνονται δηλαδή τα μικρότερα από αυτό το μέγεθος), τα οποία έχουν πληρώσει εργάτες στεριάς και θάλασσας από τη στυγνή εκμετάλλευση και το αίμα τους (κανείς δεν ξεχνάει τους 14 νεκρούς της ΠΕΤΡΟΛΑ του Λάτση) και όμως οι άνεργοι Ελληνες ναυτεργάτες έχουν ξεπεράσει πλέον τις 10.000.
- Στα πλοία τους, με βάση τη νομοθεσία που είναι κομμένη στα μέτρα τους, έχουν, ανάλογα με την κατηγορία, 4 ως 6 Ελληνες ναυτεργάτες (δηλαδή ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα). Για τους υπόλοιπους (που στο σύνολό τους φτάνουν τις 60.000), κυρίως αλλοδαπούς, που θαλασσοπνίγονται στα πλοία τους, δε δίνουν δεκάρα στο λεηλατημένο από τους ίδιους ΝΑΤ, γιατί σύμφωνα με τη νομοθεσία (όρος 8 των Εγκριτικών Πράξεων) είναι χαμηλόμισθοι, ανασφάλιστοι και οι μισθοί τους καθορίζονται από τον πράκτορά τους, δηλαδή το δουλέμπορα.
- Από τους 83.000 Ελληνες ναυτεργάτες το 1985 σήμερα, με βάση τα στοιχεία του ΝΑΤ, απέμειναν μόνο 16.500.
- Η εισφοροδιαφυγή και η εισφοροκλοπή τους σε βάρος του ΝΑΤ είναι τέτοια που για να καλυφθεί δεν έχει γίνει ισολογισμός στο Ταμείο από το 2003.
- Η φορολογία τους (αν την καταβάλουν) είναι λιγότερη και από αυτή του περιπτερά και είναι φοροαπαλλαγμένοι από το πετρέλαιο μέχρι τις βίλες τους.
- Από τα 437 υπό ναυπήγηση πλοία τους, εδώ δεν κατασκευάζουν ούτε κουπί.
Αφού λοιπόν κάνουν ό,τι μπορούν για να μοιράζουν εξαθλίωση και απελπισία στους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, αφού τινάζουν στον αέρα ακόμα και τη στοιχειώδη προστασία τους στερώντας τους και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμφανίζονται τώρα έτοιμοι να μοιράσουν σίτιση και περίθαλψη σ' αυτούς και τα παιδιά τους. Είναι μία ακόμα απόδειξη για την καλοστημένη επιχείρηση που θα ενταθεί το επόμενο διάστημα, προκειμένου η εργατική - λαϊκή οικογένεια να συμφιλιωθεί με τη φτώχεια και την πολιτική διαχείρισή της, να ξεχάσει και να παραιτηθεί από κάθε έννοια δημόσιας και δωρεάν περίθαλψης, να πειστεί ότι ακόμα και η επιβίωσή της συνδέεται με τη φιλανθρωπία που μοιράζουν οι εκμεταλλευτές.
Θρασύτατοι και προκλητικοί κυβέρνηση - εφοπλιστές
Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για τη συνάντηση Σαμαρά με εκπροσώπους εφοπλιστών:
«Θρασύτατοι και προκλητικοί οι εκπρόσωποι των εφοπλιστών που εμφανίστηκαν ως μεγάλοι ευεργέτες με τη φιλανθρωπία της ελεημοσύνης, τη στιγμή που δε δίνουν ούτε ένα ευρώ απ' τα τεράστια κέρδη τους στο ταμείο των απόμαχων ναυτικών που βρίσκεται υπό χρεοκοπία και το οποίο έχουν ληστέψει επανειλημμένα. Θρασύτατη και προκλητική και η κυβέρνηση που τους ευγνωμονεί και τους ευχαριστεί για τη "συνεισφορά τους", τη στιγμή που δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ φόρο ούτε για το πετρέλαιο, καταπατούν τα δικαιώματα των ναυτεργατών, απολύουν και προσλαμβάνουν πληρώματα χωρίς στοιχειώδη δικαιώματα και ναυπηγούν τα πλοία τους στο εξωτερικό. Αυτό είναι το κεφάλαιο, έτσι λειτουργούν οι κυβερνήσεις που το υπηρετούν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου