Σελίδες

29 Αυγ 2011

Η Χειραγώγηση της Κοινωνίας του Θεάματος, ή αυτή που δολοφόνησε τον Ν. Τσαουσέσκου...

Οι σκέψεις του Guy Debord
για την Κοινωνία του Θεάματος, γραμμένο το 1988.
 Δύο δεκαετίες μετά είναι επίκαιρο και διάσημο
το έργο του σχετικά με αυτό το θέμα.


"Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από μια ατελείωτη σειρά των σκηνών, που κάνουν το γύρο από τη μια στην άλλη κοινοτοπία, αλλά παρουσιάζονται με τέτοιο πάθος, σαν να ήταν ένα σημαντικό γεγονός."
Θυμηθείτε: Δύο χρόνια, η Ελλάδα είχε ζήσει στο παιχνίδι, που ονομάζεται "υγεία του Ανδρέα ". 

Το ίδιο συμβαίνει και με την αντίληψη του χώρου: Στο θεατρικό έργο ο θεατής "καταναλώνει" στάνταρ το πακέτο του, μένοντας έξω από τον εαυτό του και την πραγματικότητα έξω από την ανθρώπινη επαφή. Το σκηνοθετικό παιχνίδι καθίσταται απόλυτος κυρίαρχος της μνήμης και της συνείδησης του ανθρώπου, καθώς και των φιλοδοξιών και των έργων του.
Μπορούμε να πούμε ότι το παιχνίδι - πάντα είναι μια απάτη, αλλά η εξαπάτηση είναι κάτι ιδιαίτερο σαν είδος, δεν έχει να κρύψει και έχει την γοητεία του θεάτρου. 


Για να εξαπατήσει είναι δίπλα, σαν παράσταση, τελετουργικό, σαν απόρρητο. 
Η μυστικότητα είναι ουσιαστικό κομμάτι της ζωής και θεσμοθετημένη, οπότε αναζητήστε την αλήθεια από ερωτήσεις και απαντήσεις, η αναζήτηση είναι κάτι ακατάλληλο ή ακόμη και άσεμνο. Έχω δεν ξέρω ποιος, πού και γιατί παίρνουν τις κρίσιμες αποφάσεις για τη ζωή μας.
[!] Ήρθε η ειρήνη στην Γιουγκοσλαβία; Τι προκάλεσε αυτόν τον πόλεμο. Είναι αμυντικό σύμφωνο το ΝΑΤΟ;
[!] Τι είπε ο Γκορμπατσόφ με τον Πάπα;
[!] Βρέθηκαν τα χημικά του Σ. Χουσείν; Η άδικα καταστράφηκε αυτή η χώρα και ο λαός της!
[!] Ποια είναι η συμφωνία που υπέγραψε με Μπους στη Μάλτα;
[!] Πότε και γιατί πήρε η Δύση ένα τεράστιο δάνειο; Και που οδήγησε σε ένα τεράστιο χρέος!
[!] Ποιος αποφάσισε να δεχθεί το πρόγραμμα του ΔΝΤ η Ελλάδα;
[!] Τι ανάφερε o Παπανδρέου, Γιώργος Α. - Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών και τι ο Καραμανλής, Κώστας Α. - Αρχηγός της Αντιπολίτευσης; στη Bilderberg το Μάιο του 1998;
[!] Στη Bilderberg πέρσι, η δια βίου τι γύρευε; Τυχαία βρέθηκε; 
[!] Δεν δίδεται καμία εξήγηση, αλλά, ως εκ θαύματος, κανείς δεν τους ζητά εξηγήσεις - ούτε η  αντιπολίτευση, χωρίς ελευθερία του Τύπου.
Μπορούμε μόνο να δούμε τη σκηνή και αναρωτιέμαι.
[!] Έχει προσελκύσει ιδιαίτερη προσοχή το απίθανο σενάριο της Τιμισοάρα - το έργο, που ανέβηκε για την ανατροπή και τη δολοφονία του Τσαουσέσκου.
Μοιάζει καθόλου το έργο στο σενάριο, με το έργο του Καντάφι;
[!] Δολοφονία! Κάτι που ήταν απολύτως αναγκαίο, επειδή δημιούργησε μια παραφωνία για τη "νέα παγκόσμια τάξη" μια περίπτωση όπου όλο το εξωτερικό χρέος είχε αποπληρωθεί. Απελευθερωμένη από τον ασφυκτικό κλοιό όλη η χώρα, από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, έδειξε ότι, κατ 'αρχήν, είναι δυνατόν, αν και με δυσκολία, να γλιστρήσει έξω από το βρόχο.
Ο Γκυ Ντεμπόρ* αυτοκτόνησε όταν η κορυφή του Κομμουνιστικού Κόμματος προσχώρησε στους κυρίαρχους κύκλους της Δύσης, στη διαμόρφωση των πολιτικών παραστάσεων σε όλο τον κόσμο. Αυτός προφανώς θεώρησε ότι με μια τέτοια έντονη χειραγώγηση του ανθρώπου δεν έχει καμία πιθανότητα να αντιμετωπιστεί. Η μελέτη της «κοινωνίας του θεάματος», γράφει για τις τελευταίες παραστάσεις της παγκοσμιοποίησης. Δηλαδή αναφέρεται στην ενοποίηση των πολιτικών ελίτ της Δύσης και του πρώην σοβιετικού μπλοκ:
H Τιμισοάρα είναι το αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας, έτσι ώστε το όνομά της θα πρέπει να δώσει μια εντελώς νέα πορεία στην παγκόσμια πολιτική. Επειδή υπάρχει ένα είδος μυστικής αστυνομίας, οργάνωσε μια συνωμοσία ενάντιά του, να ανατρέψει το παλιό καθεστώς και η τηλεόραση, η οποία δεν έδειξε καμία ντροπή ούτε διέθετε το συκόφυλλο πραγματικής πολιτικής λειτουργίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης, ήταν σε θέση να επιτύχει ό, τι ακόμα και οι Ναζί δεν τόλμησαν να φανταστούν: να συνδυάσουν σε μία μετοχή το τερατώδες Άουσβιτς και το κάψιμο του Ράιχσταγκ. Την 11/9 με τους πολέμους Ιράκ Αφγανιστάν. Το “μέλλον ανήκει στην Αφρική του Ομπάμα” με την ¨Άνοιξη της Αφρικής”. Τα "φοβερά όπλα" του Ιράκ με την απελευθέρωσή του.
"Αυγή της Οδύσσειας" ονόμασαν οι πίθηκοι του ΝΑΤΟ το έγκλημά τους. Είναι ολοφάνερο το κουκλοθέατρο του ΟΗΕ και του ΝΑΤΟ.

Για πρώτη φορά στην ιστορία, πρόσφατα θαμμένα πτώματα είχαν ξεθαφτεί βιαστικά, ενώ άλλοι τα  συνέλεγαν αναβόσβηναν τους προβολείς και στη συνέχεια τα ακρωτηρίασαν, για την προσομοίωση, της γενοκτονίας, μπροστά στις κάμερες,  η οποία επρόκειτο να νομιμοποιήσει το νέο καθεστώς.
Το γεγονός ότι όλος ο κόσμος είδε ζωντανά από την τηλεόραση σαν πραγματική αλήθεια, αυτή τη φρίκη, ένα απόλυτο ψέμα, δημιούργησε ένα σοκ. Και παρά το γεγονός ότι κατά καιρούς είδε μια προφανή πλαστογραφία, νομιμοποιήθηκε το ψέμα με το σύστημα των παγκόσμιων μέσων μαζικής ενημέρωσης σαν αλήθεια - και έγινε σαφές ότι η αλήθεια δεν έχει τώρα περισσότερα από ένα σημεία στην επιθυμητή κίνηση του ψεύτικου.
Τα “θύματα της Τιμισοάρας” ακόμα και ο τότε Ριζοσπάστης τα ανέβασε σε 70.000 για να γίνουν μετά από μερικούς μήνες στη Μοντ σε μονόστηλο 25 τα θύματα και τα 20 από τις δυνάμεις της τάξης Και γι αυτό δικάστηκε και ο υιός του Τσαουσέσκου Νίκου Την ίδια εποχή όμως γινόταν η ανοιχτή επέμβαση των ΗΠΑ στον Παναμά με 36000 πραγματικά θύματα και τη σύλληψη του Αρχηγού αυτού του ανεξάρτητου Κράτους. Καλυπτόμενοι εντελώς, ότι αθετούν την 30κονταετή συμφωνία για την διώρυγα, που οι καπιταλιστές Γαλλο - Αμερικάνοι έπρεπε να την παραδώσουν.
Έτσι, η αλήθεια και το ψέμα γίνονται δυσδιάκριτα, καθώς και η παράσταση νομιμοποιείται μόνο μέσω της παράστασης Με αυτή την έννοια, η Τιμισοάρα είναι η εποχή της επίδοσης του Άουσβιτς και καθώς μετά το Άουσβιτς έχει γίνει αδύνατο να σκεφτούμε πώς θα ήταν αλλιώς το αποδεχόμαστε. Αφού κατέστη αδύνατον να δούμε την Τιμισοάρα στην οθόνη της τηλεόρασης με τον ίδιο τρόπο όπως πριν.
Αλλά παρά τις προειδοποιήσεις από τα διαρκώς απο-καλυπτόμενα ψέματα, οι μάζες των ανθρώπων παρακολουθούν τηλεόραση με τον ίδιο τρόπο όπως πριν. Δεν κάναμε προσπάθειες και δεν θέσαμε στο μυαλό μας ένα μπλοκάρισμα στους διευθυντές του πολιτικού θεάματος.
Τιμισοάρα, μετά είδαμε σε αυτές τις δραματοποίησεις στο Βίλνιους και τη Μόσχα, και στη συνέχεια, το Κατίν σε άνοδο, όλο και σε πιο ρεαλιστικές παραστάσεις, όπου έπρεπε να θυσιαστεί ένας μεγάλος αριθμός των πρόσθετων στοιχείων. Φιέστες για το τοίχος του Βερολίνου. Κλάματα για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Έχει πολλά η παράσταση!
Παράσταση για το σύστημα που είναι πολύ ευέλικτο. Δεν έχω λεπτομερή στοιχεία για τους διευθυντές και ποιοι ακριβώς είναι οι κατασκευαστές. Όλα για την αναδιάρθρωση και την μεταρρύθμιση είναι μια αλυσίδα ενεργειών αποσταθεροποίησης και γι 'αυτήν δεν χρειάζεται καμία ισχυρή κοινωνική βάση, καμία μεγάλη δύναμη - για να ανατινάξουν τη γέφυρα στο Φωτοσόπ ένα εκατομμύριο φορές, πιο εύκολα από ό, τι ένα πραγματικό κτίριο. Την ίδια στιγμή ακριβώς δεν μπορεί να προβλέψει κανείς ποιος είναι δρόμος, πια η διαδικασία, υπάρχει μόνο ένα σενάριο. Αλλά οι σκηνοθέτες είναι πρόθυμοι να κάνουν την “εργασία”, είναι πιο εγκληματίες απο του πιλότους των εφ δεκάξι που σπέρνουν την "προστασία" των αμάχων στην Λιβύη με την άδεια του ΟΗΕ, σε κάθε περίπτωση και γρήγορα να καθορίσουν “άλλοι” ποια από αυτές θα μπει σε εφαρμογή.
[!] Μερικοί είναι τρομοκρατημένοι - πώς τολμούν να σκουπίζουν τον Στρος Καν οι Τέκτονες της Ουάσιγκτον.
Τέκτονες, που φοβούνται να πουν ποιο είναι το παγκόσμιο παιχνίδι κατά τη διάρκεια αυτής της εκστρατείας σε όσους δεν είναι γοητευμένοι από την παράσταση;
[!] Φαίνεται ότι μερικοί άνθρωποι κατά το πρόσφατο παρελθόν, μέτριοι υπότροφοι της Βουλής των Ελλήνων, ήταν «ανεπαρκείς» στο δημόσιο ταμείο για το φόρο εισοδήματος!
Ακούμε συχνά ότι η παράλειψη της καταβολής των φόρων - είναι κλοπή από το θησαυροφυλάκιο της χώρας μας. Βλέπε Τζο Βοσκο κλπ.
[!] Εάν οποιασδήποτε Αμερικάνος αντιπρόεδρος Spiro Agnew ξεβάψει φοροδιαφυγή των χιλίων δολαρίων, που έγινε στις ημέρες των βίαιων εκδηλώσεων της νεολαίας, εξαφανίζεται μέσα σε δύο ημέρες από την κοινωνία, επειδή διέπραξε ποινικό αδίκημα.
[!] Η κακή Σοφία Λόρεν αναγκάστηκε να κρυφτεί και δεν θα μπορούσε να επιστρέψει στην Ιταλία έως ότου καλύψει το παλαιό φορολογικό χρέος, το οποίο προέκυψε μέσα από μια παρεξήγηση.
[!] Στην Ισπανία, στο μεγάλο τραγουδιστή Lola Flores, κατασχέθηκαν όλες οι βίλες και τα διαμερίσματα και γλίτωσε τη φυλακή - για τη μη πληρωμή γίνεται επίσης, ρητά από αμέλεια.
Αμέσως υπάρχουν πολλές ερωτήσεις. Πως ερμηνεύεται η μη καταβολή των φόρων από τις τράπεζες στη Ελλάδα; Τι λέει αυτός ο νόμος, ότι μετά από διαταγή του Βενιζέλου θα πρέπει να εφαρμόζεται αλλιώς; Γιατί ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται από τους πολιτικούς και όχι από το δικαστήριο; Στην Ελλάδα καταργήθηκε ο διαχωρισμός της εκτελεστικής και της δικαστικής εξουσίας; Κι οι δικαστές είναι να αποφασίζουν μόνο για τις “καταχρηστικές” απεργίες των εργατών;
[!] Από τις εκθέσεις όλων των τηλεοπτικών καναλιών δεν υπάρχει μια τέτοια εικόνα. Μια τεράστια σύγχρονη επιχείρηση, η ΔΕΗ, μια από τις πιο κερδοφόρες στην Ελλάδα, έχει σχεδόν δοθεί σε ιδιώτες. Ως εκ τούτου, τα προβλήματα με τα έσοδα θα εμφανίζονται οξύτερα. Παρακαλώ πείτε μου: πόσο εισόδημα στους νέους ιδιοκτήτες δίνουν; και για πόσα χρήματα την πουλάει το καθεστώς του ΓΑΠ;
[!] Έχοντας ένα τεράστιο κέρδος, “ο κ. Λάτσης και οι φίλοι του” αφήνουν τις τράπεζες χωρίς ρευστό Αλλά κανένας από αυτούς δεν πάει στη φυλακή, δεν περιγράφουν την περιουσία τους, δεν αφαιρούν τα χρήματα από τους λογαριασμούς στο εξωτερικό.
Αποδεικνύεται ότι το κράτος, με όλα τα υποκαταστήματά του, οδηγείται σε αδιέξοδο από τις βδέλλες που κόλλησαν στη Ελλάδα.
Γιατί ένας γιατρός ή ένας δάσκαλος, που παίρνει μια πενιχρή αμοιβή, να πληρώνει τους φόρους του και η τράπεζα του Λάτση δεν πληρώνει φόρους; Υπάρχει κάτι λάθος. Να πουλήσει ένα καράβι για να καλύψει την τράπεζα ο κύριος.
Σε πολλές μικρές επιχειρήσεις που έχουν οφειλές, η τράπεζα, ή η εφορία αρπάζει αδίστακτα οποιαδήποτε χρήματα που εισπράττονται για λογαριασμό της και παραλύει συχνά την παραγωγική της διαδικασία.
Αυτή είναι η κοινωνία του θεάματος.

(*) Η κοινωνία του θεάματος download
Οι σκέψεις του Guy Debord για την Κοινωνία του Θεάματος γραμμένες το 1988. Δύο δεκαετίες μετά γίνεται επίκαιρο και διάσημο έργο του σχετικά με το θέμα.



ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ : gekoudi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου