Επίθεση κατά των λαϊκών αντιδράσεων στην κυβερνητική πολιτική, που παραδίδει το οδικό δίκτυο στους μεγαλοεργολάβους, δίνοντάς τους το ελεύθερο να λυμαίνονται τους δρόμους με διόδια, εξαπέλυσε χθες ο πρωθυπουργός από τη Βουλή, επιτιθέμενος συνολικά σε όσους αντιπαλεύουν τη βαρβαρότητα της κυβερνητικής πολιτικής.
Ο Γ. Παπανδρέου επιστράτευσε την προπαγάνδα περί «ανομίας», η οποία, όπως είπε, τυγχάνει «της πλήρους κάλυψης και των δύο κοινοβουλευτικών κομμάτων της υπόλοιπης Αριστεράς και της ανοχής της ΝΔ». Απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του Α. Τσίπρα για το θέμα και αναφερόμενος στις λαϊκές αντιδράσεις, έκανε λόγο για παρότρυνση «σε αυθαιρεσία και αυτοδικία που επιβαρύνει όλους τους φορολογούμενους» και τελικά τραυματίζει «και την δημοκρατία και την πατρίδα και τα συμφέροντα των πολιτών».
Ούτε λίγο - ούτε πολύ, ο Γ. Παπανδρέου παραδέχτηκε ότι το αστικό πολιτικό σύστημα που υπηρετεί, θεωρεί «δημοκρατικό» το να κερδοσκοπούν οι εργολάβοι πάνω στο λαϊκό δικαίωμα για ασφαλείς και σύγχρονους δρόμους, αλλά είναι ενάντια στην «πατρίδα» το δικαίωμα του λαού να αντιπαλεύει με μορφές πάλης που ο ίδιος αποφασίζει, τη βαρβαρότητα που προσπαθούν να του επιβάλουν.
Η ομιλία του πρωθυπουργού έγινε μια μέρα μετά τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης ότι συμπεριέλαβε στο νόμο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δυο τροπολογίες με τις οποίες ποινικοποιεί τη μη χρήση εισιτηρίου στα μέσα δημόσιας συγκοινωνίας και χαρακτηρίζει παράβαση του ΚΟΚ την άρνηση καταβολής του αντιτίμου των διοδίων.
Στην ομιλία του πρωθυπουργού, ήταν φανερή η αγωνία της κυβέρνησης για τις συνεχώς ογκούμενες λαϊκές αντιδράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε κάθε ευκαιρία αναφερόταν στην «ανομία», την οποία - όπως είπε - έχουμε στη χώρα μας και είναι «αυτό που σήμερα πληρώνει ο λαός. Ολα αυτά τα χρόνια, η έλλειψη τήρησης κανόνων, αξιών και διαφάνειας είναι αυτά που πληρώνει σήμερα ο ελληνικός λαός».
Ο Γ. Παπανδρέου προσπάθησε να βάλει στο ίδιο τσουβάλι της ανομίας, από τη μια, τη σύμφυτη στον καπιταλισμό διαπλοκή του κεφαλαίου με το κράτος και τα κόμματά του, και, από την άλλη, τους λαϊκούς αγώνες, για να συκοφαντήσει τους δεύτερους. Σ' αυτό το πνεύμα, έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι από το«περιβάλλον της ανομίας κερδίζει ο μέσος Ελληνας πολίτης που κάποια μέρα μπορεί να κερδίσει πέντε ευρώ από αυτή την ανομία, αλλά χάνει εκατομμύρια ευρώ από τους μεγάλους παράγοντες που μπορούν και ξεφεύγουν και μπορούν και πλουτίζουν σε βάρος του ελληνικού λαού».
Στρατηγική επιλογή η ιδιωτικοποίηση
Εάν οι πολίτες, συνέχισε, δεν πληρώνουν εισιτήριο, δε θα έχουμε δημόσιες συγκοινωνίες και η κατάληξη θα είναι αυτές να ιδιωτικοποιηθούν. Κρύβει ο Γ. Παπανδρέου ότι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών είναι δρομολογημένη, προβλέπεται από τις συναποφάσεις στο πλαίσιο της ΕΕ και έχει ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ, με επώδυνες συνέπειες για τους εργαζόμενους, το λαό.
Για τα διόδια, ο Γ. Παπανδρέου είπε ότι η σημερινή κυβέρνηση δεσμεύεται από τις υπογραφές των σχετικών συμβάσεων παραχώρησης που έγιναν επί ΝΔ, ενώ ισχυρίστηκε ότι εάν αυτές καταπέσουν «πολύ απλά δεν θα γίνουν τα έργα, δεν θα έχουμε δρόμους». Η κινδυνολογία του πρωθυπουργού είναι προκλητική, αν σκεφτεί κανείς ότι οι μεγαλοεργολάβοι συμμετέχουν στην κατασκευή των δρόμων με ελάχιστα δικά τους κεφάλαια και επί της ουσίας εκμεταλλεύονται το οδικό δίκτυο που φτιάχνεται με τα λεφτά του λαού.
Σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις, ο Γ. Παπανδρέου ανέφερε ακόμα ότι η κυβέρνηση ψάχνει λύσεις για επιμέρους θέματα, όπως η ανάγκη του τοπικού πληθυσμού να χρησιμοποιεί τους δρόμους της περιοχής. Ο Α. Τσίπρας, στην παρέμβασή του, ζήτησε επαναδιαπραγμάτευση των «ληστρικών συμβάσεων» που έχουν γίνει για τα διόδια και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με απαίτηση των «εθνικών εργολάβων»ποινικοποιεί την άρνηση πληρωμής διοδίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου