Σελίδες

28 Νοε 2010

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΝ ΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ, Αποφάσισαν νέα 48ωρη απεργία από σήμερα Κυριακή



Κόντρα στις επιθέσεις κυβέρνησης και εφοπλιστών, οι ναυτεργάτες μαζί με εργάτες της στεριάς, μαθητές, σπουδαστές έβαλαν χρήσιμη παρακαταθήκη για τους μελλοντικούς ταξικούς αγώνες. 
Με νέα 48ωρη απεργία που αρχίζει από σήμερα Κυριακή τα ξημερώματα οι ναυτεργάτες παραμένουν αποφασιστικά και αταλάντευτα στους καταπέλτες των πλοίων σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, δίνοντας, με τη δύναμη της έμπρακτης αλληλεγγύης των εργατών της στεριάς, της νεολαίας, των μικρών ΕΒΕ, των γυναικών, που συμμετέχουν στις απεργιακές ναυτεργατικές φρουρές, έναν αποφασιστικό αγώνα για να αποκρούσουν την ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολύσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, με όχημα την αντιλαϊκή πολιτική, στο σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων.
Συνεχίζουν την πολυήμερη απεργία τους που σήμερα έκλεισε 6 μέρες. Μια ακόμα μεγάλη μάχη που μετρά για όλη την εργατική τάξη και τους ανθρώπους του μόχθου. Ενα από τα κυρίαρχα στοιχεία είναι η πλατιά λαϊκή αλληλεγγύη, η οποία έχει εξοπλίσει με μεγαλύτερη δύναμη τους απεργούς. Λαϊκή αλληλεγγύη που έπαιξε το ρόλο της στο να ακυρωθεί στην πράξη η επιχείρηση τρομοκράτησης, απεργοσπασίας και συκοφαντίας σε βάρος των ναυτεργατών.
Μια άθλια επιχείρηση με την οποία οι εφοπλιστές, με πρωτεργάτη τον πρόεδρο της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) δηλαδή των ακτοπλόων, Απ. Βεντούρη, η κυβέρνηση και τα αστικά ΜΜΕ, προσπάθησαν να χτυπήσουν την απεργία. Αλληλεγγύη που δεν εκφράζεται απλά ως συμπαράσταση αλλά αναδεικνύει ότι ο αγώνας των ναυτεργατών με το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλουν για ικανοποιητικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, για μπάρκο με πλήρη εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, είναι υπόθεση όλης της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.
Είναι πλαίσιο που έρχεται κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική και τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ (απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών) που έχουν κάνει σημαία οι εφοπλιστές, γιατί είναι κομμένος στα μέτρα τους και τους δίνει το ελεύθερο για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους, να μετατρέψουν τα πλοία σε πλωτά δουλεμπορικά γκέτο σε βάρος των ναυτεργατών.
Πετιούνται στην ανεργία 4.500 ναυτεργάτες
Ακριβώς επειδή ο αγώνας των ναυτεργατών περικλείει αυτή την τεράστια δυναμική, οι εφοπλιστές μέσω του Απ. Βεντούρη επιδόθηκαν στην άθλια κατασυκοφάντησή τους, φτάνοντας να τους χαρακτηρίσουν διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και με ψευδή στοιχεία ως και πανάκριβα αμειβόμενους!
Διαστρέφουν σκόπιμα την πραγματικότητα. Γιατί ο «μεγάλος μισθός» για τον οποίο μιλούν είναι ο ελάχιστος για έναν εργάτη που, για παράδειγμα, δουλεύει και ζει 24 ώρες μέσα στο καράβι, χωρίς να ξέρει αν θα βγει ζωντανός, δουλεύει Κυριακές και αργίες, κοιμάται και ξυπνά στη θάλασσα, δεν έχει άδεια το καλοκαίρι, φεύγει όταν γεννιέται το παιδί του και μπορεί να γυρίσει όταν έχει ξεκινήσει να πηγαίνει στον παιδικό σταθμό, αν αρρωστήσει - από μία ίωση μέχρι κάτι πολύ σοβαρό - πρέπει να πιάσει λιμάνι για να τον δει γιατρός στο νοσοκομείο.
Με την επιχείρηση αυτή, οι εφοπλιστές θέλουν να αποκρύψουν ότι αν ικανοποιηθούν οι αξιώσεις τους, την ίδια στιγμή θα βρεθούν στην ανεργία σε πρώτη δόση 4.500 ναυτεργάτες, αυτοί με τις ειδικότητες των γενικών υπηρεσιών στα πλοία και έπεται συνέχεια. Οτι τα όσα δραματικά έχουν ήδη βιώσει οι εργαζόμενοι της χώρας σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, με τα πανάκριβα εισιτήρια, τα ταξίδια «Οδύσσεια» με τον ανεπαρκή ακτοπλοϊκό στόλο και τα υπέργηρα στην πλειοψηφία τους και υποσυντήρητα ακτοπλοϊκά πλοία ήταν ένα απλό δείγμα για τον εφιάλτη που θα ακολουθήσει.
Τι ακριβώς αξιώνουν οι εφοπλιστές το δείχνει καταρχήν το υπόμνημα που απέστειλε ο Απ. Βεντούρης στις 15 Οκτώβρη, στο υπουργείο:
  • «Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ (εργαζομένων - πλοιοκτητών) κατά τα πρότυπα των ελληνικών κρουαζιεροπλοίων και νομοθέτηση συστήματος εταιρικού ναυτολογίου για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογιακών πλοίων (ελεύθερα και επιδοτούμενα)». Που σημαίνει: Τέλος στην υποχρεωτική δεκάμηνη ναυτολόγηση των ναυτεργατών, επιδότηση των εφοπλιστών για τις ασφαλιστικές τους εισφορές και οι ναυτεργάτες θα είναι περιφερόμενοι από το ένα καράβι της εταιρείας στο άλλο.
  • «Δυνατότητα παράλληλης εποχικής δρομολόγησης και στελέχωσης πλοίου (Ro-Ro - ταχύπλοο - συμβατικό) κατ' ελάχιστον για 4 μήνες ετησίως σε γραμμές που εξυπηρετούνται από άλλα πλοία της αυτής διαχειρίσεως επί 10μηνης λειτουργίας». Δηλαδή, να δρομολογούν εποχιακά τα πλοία τους.
  • «Δυνατότητα 5μηνης δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων ετησίως με ισόχρονη στελέχωσή τους». Σήμερα, η υποχρεωτική δρομολόγηση των ταχύπλοων είναι 7 μήνες.
  • «Τροποποίηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων με την εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα». Η οργανική σύνθεση, δηλαδή, των ακτοπλοϊκών πλοίων να μειωθεί κατά δύο τρίτα, που σημαίνει ότι αυτόματα 4.500 ναυτεργάτες θα πεταχτούν την ανεργία. Οι όποιες ανάγκες από εκεί και πέρα των πλοίων να καλύπτονται από ναυτεργάτες χαμηλόμισθους ανασφάλιστους, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
  • «Ανάληψη από το κράτος πληρωμής των ποσών που προκύπτουν από την εφαρμογή των υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δε λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας». Οι υποχρεωτικές εκπτώσεις αφορούν συνταξιούχους, ΑμΕΑ κλπ.
Επίθεση στο ΚΚΕ
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι εκτός από τις θρασύτατες επιθέσεις στους ναυτεργάτες, οι εφοπλιστές μέσω της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας επιτέθηκαν και στο ΚΚΕ. Πιο συγκεκριμένα ανέφεραν: «Καλούμε το ΚΚΕ να αναγνωρίσει το ολίσθημά του και να ανακαλέσει το δελτίο Τύπου αυτό (σ.σ. με αφορμή σχετική παρέμβαση του Κόμματος που ανάμεσα σε άλλα κατήγγειλε τα ψέματα, την επίθεση και τις απειλές των εφοπλιστών), άλλως να αναζητήσει στο δικό του χώρο και στο δικό του παρελθόν τα περί στυγνής εκμετάλλευσης συνανθρώπων, εκβιαστών, ληστών και μαζικών εγκλημάτων. Είμαστε σίγουροι ότι θα βρει πλούσιο υλικό».
Είναι φανερό ότι το θράσος τους ξεπέρασε κάθε όριο, ελέω κυβερνήσεων και κράτους. Την ίδια ώρα που θέλουν τους ναυτεργάτες σκλάβους χωρίς δικαιώματα, την ίδια ώρα που ζητούν από την κυβέρνηση πλήρη ασυδοσία, για να κάνουν κουμάντο στη θάλασσα σκυλοπνίγοντας ναυτεργάτες και επιβάτες με μοναδικό κίνητρο την απληστία του κέρδους, πάει πολύ να εγκαλούν το ΚΚΕ. Πάει πολύ, όταν τα σαπάκια τους είναι κίνδυνος - θάνατος για τη ζωή ναυτεργατών και επιβατών, να μιλούν για «στυγνή εκμετάλλευση συνανθρώπων, εκβιαστές, ληστές και μαζικά εγκλήματα» στο ΚΚΕ. Και όλα αυτά, τα λένε αυτοί που έχουν φτάσει ανοιχτά να απειλούν ότι «θα κόψουν την Ελλάδα στα δύο» (συνέντευξη Βεντούρη στις 3 Νοέμβρη) αν δε γίνουν αποδεκτές οι αξιώσεις τους για το πέταγμα στη στεριά των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα, για να έχουν καθεστώς γαλέρας στα πλοία, όταν ξεδιάντροπα επιχαίρουν για τη συνδαχείριση του Αιγαίου σύμφωνα με τα ΝΑΤΟικά σχέδια, με την προϋπόθεση ότι δε θα τους πειράξουν τα καράβια (δήλωση Βεντούρη 3 Νοέμβρη 2010). Οταν μόνο από δύο ναυάγια, το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και το «ΔΥΣΤΟΣ», έστειλαν στον υγρό τάφο 101 ανθρώπους.
Οσο κερδίζουν γίνονται επιθετικότεροι
Η στάση της κυβέρνησης στο όλο θέμα περιγράφεται ανάγλυφα στη δήλωση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γ. Διαμαντίδη στις 18 Νοέμβρη: «Εχετε δικαίωμα οι ναυτεργάτες στην απεργία, αλλά οι εφοπλιστές έχουν τα κλειδιά και μπορούν να σταματήσουν τα πλοία». Τι έγινε αμέσως μετά; Προχτές Παρασκευή, οι εφοπλιστές άρχισαν να εφαρμόζουν ντε φτάκτο τις αξιώσεις τους. Ο εφοπλιστής Β. Βεντούρης έδιωξε το πλήρωμα, περίπου 70 ναυτεργάτες του ακτοπλοϊκού πλοίου «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ»!
Η απάντηση βέβαια των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στην πρόκληση του Βαγ. Βεντούρη ήταν άμεση. Οι απολύσεις δεν πέρασαν. Ανάγκασαν τον εφοπλιστή να πάρει πίσω τους ναυτεργάτες και να ανάψουν ξανά οι μηχανές του πλοίου. Να σημειωθεί ότι ο εφοπλιστής αυθαίρετα, είχε κάνει μπλακ άουτ στο καράβι το οποίο βρίσκεται δίπλα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, θέτοντας σε κίνδυνο και την ασφάλεια του λιμανιού. Οταν το πλοίο βρίσκεται σε τέτοια κατάσταση δεν λειτουργούν, εκτός των άλλων, ούτε τα συστήματα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης.
Οσον αφορά την «κλάψα» τους για πτώχευση, ας δούμε το παρακάτω στοιχείο: Το εφοπλιστικό κεφάλαιο, ακόμα και μέσα στην κρίση, καταγράφει τρελά κέρδη. Το αποδεικνύουν τα πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ που έχουν πάρει την τελευταία 7ετία επιδότηση με την πατέντα των «άγονων γραμμών», τα 800 περίπου πλοία που ναυπηγούν αυτή την περίοδο - στα ναυπηγεία της Ελλάδας ούτε βάρκα - σε Κίνα, Ν. Κορέα, τα 6 δισ. δολάρια που έχουν δώσει από την αρχή του χρόνου για την αγορά νέων πλοίων και πολλά άλλα...
Τα καράβια λαϊκή περιουσία
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση υπάρχει πολιτική πρόταση διεξόδου. Είναι αυτή που έχει επεξεργαστεί το ΚΚΕ και έχει γίνει στόχος πάλης από το ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Είναι η πρόταση που αποκαλύπτει σε όλο το λαό ότι δεν είναι μοιραίο μια χούφτα καπιταλιστές να εκμεταλλεύονται τα καράβια. Οτι υπάρχει ο άλλος δρόμος ανάπτυξης, που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, όπου τα καράβια και τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής θα είναι λαϊκή περιουσία. Για να μετατραπούν τα πλοία σε «εργαλεία» για την ευημερία του λαού, για ναυτιλία που θα εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες.


Α. Ζ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου