Σελίδες

16 Οκτ 2010

ΙΔΙΩΝΥΜΟ ΣΤΙΣ ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ...

Σε ρόλο πυροσβέστη των μαθητικών κινητοποιήσεων θέλει η κυβέρνηση τα στελέχη της εκπαίδευσης, αλλά και τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς(!), μπροστά στην ογκούμενη αγανάκτηση για τα σκληρά της μέτρα. Αυτό φανερώνει το έγγραφο με θέμα «Ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων» με ημερομηνία 13-10-2010 που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου και απευθύνεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, περιέχοντας οδηγίες για το πώς θα γίνει «αντιμετώπιση των κινητοποιήσεων των μαθητών», ανεξάρτητα από τη μορφή τους. Θυμίζουμε ότι έχουν προηγηθεί παραγγελίες της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας και του εισαγγελέα στη Θεσσαλονίκη προς αστυνομία, διευθυντές και γονείς για το θέμα των καταλήψεων σε σχολεία.
Στα μέσα που προτείνει τώρα το υπουργείο συμπεριλαμβάνεται και το «μαστίγιο» και το «καρότο».
Είναι χαρακτηριστικό ότι το έγγραφο, στόχος του οποίου είναι να ενεργοποιήσει ένα μηχανισμό απέναντι στις κινητοποιήσεις - όποια μορφή και περιεχόμενο κι αν έχουν αυτές - ξεκινά προτείνοντας στο «οπλοστάσιο» κατά των μαθητικών κινητοποιήσεων το «διάλογο σε κλίμα σεβασμού» και καταλήγει υπενθυμίζοντας ότι τα στελέχη της εκπαίδευσης έχουν στη διάθεσή τους και την κατάπτυστη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 1999.
«Με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο», προτείνονται μια σειρά πρακτικές. Ξεκινά από την «εξάντληση των δυνατοτήτων διαλόγου με τα 15μελή Συμβούλια και τις μαθητικές κοινότητες» και την «εξάντληση των πλαισίων και των ευκαιριών επικοινωνίας και επαφής με τους μαθητές», με συμβολή των εκπαιδευτικών και την «ενεργοποίηση των σχολικών συμβουλίων». Στη συνέχεια προτείνεται «εξασφάλιση πλήρους ενημέρωσης μαθητών, γονέων, τοπικής κοινωνίας», «συγκέντρωση όλης της απαραίτητης πληροφόρησης σχετικά με τις πολιτικές του υπουργείου Παιδείας, αλλά και σχετικά με θέματα τοπικού ενδιαφέροντος που απασχολούν τους μαθητές» και «πρόσκληση του Διευθυντή Εκπαίδευσης ή του Προϊσταμένου Γραφείου ή του Περιφερειακού Διευθυντή, προκειμένου να υπάρξει άμεση ενημέρωση των μαθητών, των γονέων και της τοπικής κοινωνίας και αποσαφήνιση διαφόρων πτυχών θεμάτων που απασχολούν τους μαθητές». Με λίγα λόγια, προτείνεται η προπαγάνδιση της πολιτικής του υπουργείου, το να πειστούν οι μαθητές ότι η σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν και το αβέβαιο μέλλον που τους ετοιμάζουν είναι «για το καλό τους» και μάλιστα καλείται και η τοπική κοινωνία να πάρει μέρος σε αυτή την προσπάθεια.
Το τελευταίο κομμάτι των πρακτικών που προτείνονται έχει γενικό τίτλο «διαμόρφωση κοινού πλαισίου αντιμετώπισης (αποφυγή σύγχυσης)» και περιλαμβάνει «αξιοποίηση του Συλλόγου Διδασκόντων για τη διεξοδική συζήτηση των προβλημάτων που απασχολούν τους μαθητές, για την πλήρη ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών και για τη διαμόρφωση κατά το δυνατόν κοινής άποψης, πάνω στον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων, στο περιεχόμενο και τον τρόπο ενημέρωσης των μαθητών». «Τακτική επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων του σχολείου. Η πρακτική αυτή συμβάλλει καθοριστικά στην ενεργοποίηση του Συλλόγου Γονέων και των μελών του, αλλά και αποτελεί πλαίσιο για τη διαμόρφωση κοινής άποψης, πάνω στον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων, στο περιεχόμενο και τον τρόπο ενημέρωσης των μαθητών». «Αξιοποίηση όλων των ευκαιριών επικοινωνίας με τους γονείς των μαθητών» «για τη διαμόρφωση συναντίληψης και τη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος»... Πρακτικά, θέλουν οι εργαζόμενοι να βγάζουν τη «φόρμα» της δουλειάς, να φορούν τη «μάσκα» του γονέα και να ξεχνούν την πολιτική που τσακίζει ενιαία το εισόδημα, τα εργασιακά τους δικαιώματα, τη μόρφωση και το μέλλον των παιδιών τους, προκειμένου να πείθουν εκείνοι τα παιδιά τους να μην αγωνίζονται!
Τέλος, προτείνει και «ενημέρωση του βοηθητικού προσωπικού του σχολείου, η συμβολή του οποίου μπορεί να είναι σημαντική στην αποφυγή προβλημάτων που προκύπτουν αλλά και στη διαμόρφωση θετικού κλίματος».
Για καλό και για κακό.... αν δεν πειστούν οι μαθητές με τα παραπάνω, η υφυπουργός στο έγγραφό της θυμίζει και το «ισχύον θεσμικό πλαίσιο» για τις κινητοποιήσεις μαθητών: Απώλεια διδακτικών ωρών: 22143/Γ2/21.2.08 (ΦΕΚ 357 Β') Διατάραξη ομαλής λειτουργίας σχολείων: ΠΝΠ 4.12.1999 (ΦΕΚ. 272 Α'). Πρόκειται για την υπουργική απόφαση για αναπλήρωση των διδακτικών ωρών και την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που χαρακτηρίζει την κατάληψη ιδιώνυμο αδίκημα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου