Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2012

Η «ψυχαγωγία» και η «επιμόρφωση» των αστικών ΜΜΕ


Μετά τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων και των «μαραθώνιων μεταδόσεων» από τα κρατικά κανάλια, η ελληνική τηλεόραση των ιδιωτικών και κρατικών καναλιών επιστρέφει στους παραδοσιακούς ρυθμούς. Τα προγράμματα «κονσέρβα», οι εκπομπές μαγειρικής και οι αρκετές σειρές από τη γειτονική χώρα, είναι αυτό που τα αστικά ΜΜΕ αποκαλούν «ψυχαγωγία» για την οικογένεια, που έχει να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της ζωής.
Ετσι, όταν επιστρέφουν τα μέλη της στο σπίτι, έχοντας στο μυαλό την ανεργία, τα μεροκάματα - ψίχουλα και γενικότερα τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης, τους προσφέρεται από τις περισσότερες «συχνότητες» πρόγραμμα με σάπιες αξίες και ιδανικά.
Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα ψυχαγωγίας και... επιμόρφωσης. Στα αστικά κανάλια καθημερινά προβάλλονται τέσσερις σειρές, τουρκικής παραγωγής, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πλούσιοι στη γειτονική χώρα. Επίσης, μεταδίδονται έξι εκπομπές μαγειρικής για όσους θέλουν να γίνουν... σεφ καθώς και εφτά αστυνομικές σειρές.
Οι αριθμοί αυτοί πέφτουν το Σαββατοκύριακο, με τις κουζίνες να εξακολουθούν να έχουν την τιμητική τους καθώς ανήλικοι και ενήλικοι βρίσκονται παρέα με κουτάλες και συνταγές για να... χορτάσουν τους τηλεθεατές τη στιγμή που πολλά νοικοκυριά δεν έχουν ούτε τα βασικά για τη διατροφή τους.
Λόγω της έλλειψης προγράμματος, τα κανάλια εξακολουθούν να ξεθάβουν τηλεοπτικές σειρές για να καλύψουν τις ώρες. Χαρακτηριστικό είναι πως το πρόγραμμα ενός... μεγάλου αστικού καναλιού, το περασμένο Σάββατο είχε όλες τις προβαλλόμενες εκπομπές, αμφιβόλου πάντα περιεχομένου, σε επανάληψη.
Φυσικά, δε θα μπορούσε να λείψει η ευκαιρία για το «εύκολο χρήμα». Δίωρη μεταμεσονύχτια εκπομπή, στηριζόμενη στις περικοπές μισθών, συντάξεων αλλά και την ανεργία, «δίνει» την ευκαιρία στον τηλεθεατή να κερδίσει μεγάλα χρηματικά ποσά υπό προϋποθέσεις και με την τηλεφωνική κλήση να ανέρχεται σε σχεδόν 2 ευρώ. Υπογραμμίζεται, μάλιστα, πως οι πιθανότητες για να πετύχει κάποιος τη... χρυσή γραμμή είναι 1 στις 3.000.
Αυτός είναι ο τηλεοπτικός χάρτης από τον οποίο οι τηλεθεατές δεν έχουν να κερδίσουν κάτι. Στόχος της προβολής όλων αυτών των «ψυχαγωγικών» προγραμμάτων είναι ο αποπροσανατολισμός από τα πραγματικά προβλήματα που μαστίζουν το λαό. Στόχος είναι η απομάκρυνση από τον οργανωμένο συλλογικό ταξικό αγώνα για τα καθημερινά τους προβλήματα. Σε αυτόν πρέπει να σταθούν οι τηλεθεατές για να μη μένουν θεατές σε αυτά που προσπαθούν να «περάσουν» τα αστικά κόμματα με τη βοήθεια των ΜΜΕ που τους στηρίζουν. Στόχος του κάθε τηλεθεατή πρέπει να είναι η ανατροπή αυτού του βάρβαρου, για τους εργαζόμενους και τις λαϊκές οικογένειες, συστήματος. Γι' αυτό το λόγο κάθε εργαζόμενος χρειάζεται να έχει μόνιμο σύντροφο τον «Ριζοσπάστη» και τον «902».

2 σχόλια:

  1. Δυστυχώς οι καταγγελίες μου (2004) δεν βρήκαν απάντηση!! Zητώ το αυτονόητο:
    Πρέπει να αποκαλυφθούν οι Εφιάλτες !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΤΑΡΑΤΗ

    Ο καπιταλισμός παρασάπισε κι είναι επόμενο να φαίνεται αυτό και στην σαπίλα τής τηλεοπτικής διαδικασίας. Κυρίως μέσα από 'κεί, αφού ο λαός δυστυχώς, στην πλειοψηφία του κολλάει μπροστά στην οθόνη τής tv.
    Υπάρχει πιο ισχυρό ναρκωτικό απ' την τηλεόραση, όταν αυτή βρίσκεται στα χέρια τών καπιταλιστών; ΟΧΙ.
    Υπάρχει όμως ένα δίδυμο ισχυρό αντίδοτο:
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ και "902", όπως πολύ σωστά αναφέρει το άρθρο.

    Μια "βαθιά" ματιά καθημερινά στο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ, κυριολεκτικά μάς μορφώνει. Μας κάνει κοινωνικά επιστήμονες!
    Αυτήν την "επιστήμη" είναι που δε θέλουν οι εκμεταλλευτές ν' ακολουθήσουν οι εκμεταλλευόμενοι,γιατί ξέρουν ότι τότε θα έρθουν τα πάνω, κάτω... Θα 'ρθεί δηλαδή ο ντουνιάς στα ίσα του...

    Επιπλέον, επειδή στο στόχαστρο της πλουτοκρατίας είναι οι νεότερες γενιές, μη εξαιρουμένων των μικρών παιδιών, θα πω και τούτο:

    Αν ήξερε κάθε λαϊκή οικογένεια πόσο μεγάλο όφελος είναι το καθημερινό μπάσιμο του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ στο σπίτι ακόμη και για τη σωστή διαμόρφωση προσωπικότητας των παιδιών, πρώτα θα έτρεχαν οι γονείς στο περίπτερο για ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ το πρωί, κι έπειτα θα έπιαναν την οδοντόβουρτά τους...

    Άλλο ένα ισχυρότατο όπλο για μικρούς, έφηβους και ενήλικες, είναι ο ΟΔΗΓΗΤΗΣ. Η θεσπέσια εφημερίδα τής ΚΝΕ. Ο ΟΔΗΓΗΤΗΣ δεν κυκλοφορεί σε καθημερινή βάση. Έχει όμως υπεραρκετή ύλη κάθε φορά, άκρως ενδιαφέρουσα κι εξαιρετικά διαπαιδαγωγητική για όλες τις ηλικίες. Πραγματικά, είναι μοναδικό διαμάντι ο ΟΔΗΓΗΤΗΣ!!!


    ΑπάντησηΔιαγραφή