Σελίδες

30 Ιαν 2011

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ «ΚΛΕΙΣΤΩΝ» ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ...

Τ.Ε.Ε. : ΜΟΧΛΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.
Η συγκρότηση Επιτροπής Αγώνα αυτοαπασχολούμενων μηχανικών αποφασίστηκε σε σύσκεψη της Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Μηχανικών, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στα γραφεία του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας.

«Η παραπέρα προώθηση της απελευθέρωσης θα χειροτερεύσει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, τόσο για τους εργαζόμενους (μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους) του κλάδου, όσο και για τα λαϊκά στρώματα γενικότερα.
Η κυβέρνηση υποκρίνεται ότι ενδιαφέρεται για την προστασία του λαϊκού εισοδήματος, ενώ την ίδια στιγμή ενισχύει τα καρτέλ των δομικών υλικών, του σιδήρου και του τσιμέντου, τους μονοπωλιακούς ομίλους στις κατασκευές, στις τράπεζες, σε κάθε τομέα της οικονομίας».
Κανένα όφελος για το λαό
Αυτό τόνισε στο άνοιγμα της συζήτησης ο Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ. Συνεχίζοντας τόνισε:
«Η διασφάλιση των κερδών των τραπεζών και των κατασκευαστικών ομίλων και όχι οι αμοιβές των μελετητών μηχανικών έχουν μετατρέψει σε Γολγοθά για τη λαϊκή οικογένεια την απόκτηση σύγχρονης ασφαλούς στέγης. Απ' τη συρρίκνωση των αμοιβών των μηχανικών και την "απελευθέρωση" δεν θα ωφεληθεί σε τίποτα η λαϊκή οικογένεια, παρά μόνο το μεγάλο κεφάλαιο που κυνηγά το πρόσθετο κέρδος.
Υπάρχει ήδη πλούσια πείρα σχετικά με τις συνέπειες της συγκέντρωσης της παραγωγής των τεχνικών έργων στα μονοπώλια του κλάδου. Ας θυμηθούμε τα έργα ΣΔΙΤ που με στοιχεία του ίδιου του ΤΕΕ κοστίζουν δυο και τρεις φορές παραπάνω από την αυτεπιστασία, τις συνεχείς και αλλεπάλληλες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, για να εξασφαλισθεί η κερδοφορία των ομίλων. Η όποια εξοικονόμηση κόστους από τη συγκεντροποίηση των έργων δεν "αγγίζει" το λαό, ο οποίος εξακολουθεί να πληρώνει διπλά και τριπλά σαν φορολογούμενος και σαν χρήστης.
Τα έργα ιεραρχούνται και κατασκευάζονται εκεί και στο βαθμό που αυτό μεγιστοποιεί την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων. Η προτεραιότητα δόθηκε σε οδικούς άξονες και σε μεγάλα τεχνικά έργα στον τομέα των μεταφορών, αφού η προτεραιότητα για το κεφάλαιο είναι η αναβάθμιση του δικτύου μεταφοράς των εμπορευμάτων του. Από την άλλη, απαραίτητα για τη λαϊκή οικογένεια τεχνικά έργα, όπως έργα αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας, αντισεισμικής θωράκισης, συνδυασμένης αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού για άρδευση και ηλεκτροπαραγωγή μεγάλης κλίμακας κ.ά. δεν προκρίθηκαν με γνώμονα τις προτεραιότητες των μονοπωλιακών ομίλων».
Καταλήγοντας, ο Μάκης Παπαδόπουλος ανέφερε ότι:
«Η μοναδική διέξοδος βρίσκεται στον αγώνα για ένα διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, σε ρήξη με την εξουσία των μονοπωλίων, με κατοχύρωση της κοινωνικής κρατικής ιδιοκτησίας στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, μέσω κρατικών φορέων που θα λειτουργούν με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο, για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, και βέβαια, με την αποδέσμευση της χώρας από την ΕΕ. Μόνο αυτός ο δρόμος διασφαλίζει στον εργαζόμενο μηχανικό πλήρη - σταθερή εργασία και ουσιαστική συμβολή στη λαϊκή ευημερία, μακριά απ' τη σημερινή σκλαβιά του δήθεν "ελεύθερου επαγγελματία"».
Οργάνωση της αντεπίθεσης
Στις συνέπειες στους εργαζόμενους μηχανικούς αναφέρθηκε στην εισήγησή του ο Γρηγόρης Λιονής, μέλος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ:
«Το σχέδιο της κυβέρνησης για την προώθηση της απελευθέρωσης του επαγγέλματος του Μηχανικού είναι στην πραγματικότητα το πιο πρόσφατο επεισόδιο ενός μακρόχρονου σήριαλ, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας συγκέντρωσης της παραγωγής έργων και μελετών στα χέρια μιας μικρής χούφτας μονοπωλίων. Η πολιτική της απελευθέρωσης είναι στο σκληρό πυρήνα της πολιτικής της ΕΕ. Στην πραγματικότητα, η «απελευθέρωση» του επαγγέλματος του μηχανικού είναι μια διαδικασία που ξεκίνησε ήδη - όσον αφορά την αδειοδότηση - από το 1989 (οδηγία 89/48/ΕΟΚ) και στην ουσία ολοκληρώθηκε το 2005, με την οδηγία 2005/36/ΕΕ, την οδηγία Μπολκενστάιν και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, όπως αυτά έχουν ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία.
Η απελευθέρωση συμβαδίζει με τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και τους "οιονεί μισθωτούς" με μπλοκάκια (ΔΠΥ) (μια πρακτική στην οποία ο κλάδος κατέχει το θλιβερό προνόμιο να είναι από τους πρωτοπόρους στην εφαρμογή της), εξασφαλίζοντας φθηνούς και ευέλικτους μηχανικούς στους κατασκευαστικούς ομίλους. Η απελευθέρωση και η συγκέντρωση μελέτης και κατασκευής οδήγησε στην προλεταριοποίηση μιας μεγάλης μάζας μηχανικών με άθλιους όρους εργασίας, οδηγώντας έτσι τις απολαβές των εργαζόμενων μηχανικών, μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα. Ηδη το 70% των νέων μηχανικών αυτοχαρακτηρίζονται πλέον ως μισθωτοί και οιονεί μισθωτοί. Και, βέβαια, οι απολύσεις έχουν πάρει μορφή χιονοστιβάδας.
Τον ίδιο προσανατολισμό είχε και η προώθηση της διαδικασίας της Μπολόνια, με την αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος και το σπάσιμο του 5ετούς κύκλου σπουδών. Τη δημιουργία, δηλαδή, ενός επιστημονικού προλεταριάτου χαμηλής ειδίκευσης που θα εξασφαλίζει στους ομίλους των κατασκευών φθηνή εργασία», Στη συνέχεια, τόνισε.
«Είμαστε αντίθετοι και θα παλέψουμε να μην προχωρήσουν οι νέες αντιδραστικές ρυθμίσεις που προετοιμάζονται, στα έργα, στις μελέτες, στις αμοιβές, στα επαγγελματικά δικαιώματα. Δε θα παραιτηθούμε από το αυτονόητο δικαίωμα - ανάγκη του αυτοαπασχολούμενου να ζει αξιοπρεπώς από τη δουλειά του. Προφανώς, η ικανοποίηση αυτής της απαίτησης δεν είναι μόνο θέμα των αμοιβών. Συνδέεται άμεσα και με την πάλη ενάντια στη φοροεπιδρομή (προ και ελέω μνημονίου), στο χαράτσι της περαίωσης, στην κατάργηση του αφορολόγητου, στην εκτόξευση των αντιλαϊκών έμμεσων φόρων, του ΦΠΑ κ.λπ. Συνδέεται άρρηκτα με την πάλη ενάντια στην κατεδάφιση του Ασφαλιστικού, όπως αυτή προωθείται μέσα από το αντιλαϊκό - αντιασφαλιστικό νομικό πλαίσιο που διαμόρφωσαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ (νόμοι Σιούφα - Ρέππα - Πετραλιά - Λοβέρδου, 3518/06 κ.λπ.).
Ωστόσο, είναι αυταπάτη να πιστεύει κανείς ότι τα ερείπια του προστατευτισμού που έχουν απομείνει (τάξεις πτυχίων, ελάχιστες αμοιβές κ.λπ.), μπορούν να ανακόψουν τη δράση των νόμων της καπιταλιστικής οικονομίας. Στα πλαίσια του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, η πορεία συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης της παραγωγής και του κεφαλαίου, η μονοπώληση και του κλάδου των κατασκευών είναι αντικειμενική διαδικασία».
Η στάση της ηγεσίας του ΤΕΕ
Στη στάση της ηγεσίας του ΤΕΕ αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της Πανεπιστημονικής στη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕΓρηγόρης Γρηγοριάδης, λέγοντας:
«Η πορεία της απελευθέρωσης που περιγράψαμε όχι απλά δε συνάντησε την παραμικρή "αντίσταση" από το ΤΕΕ, αντίθετα διευκολύνθηκε στο μέγιστο βαθμό από την ηγεσία του. Δεν υπήρξε, στην κυριολεξία, ούτε ένα από τα "μέτωπα" προώθησης της απελευθέρωσης, στο οποίο το ΤΕΕ να μην έπαιξε το ρόλο του μοχλού προώθησης της αντιλαϊκής πολιτικής. Στο πεδίο των ισοτιμιών και της Μπολόνια κάνει τη νύχτα μέρα κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι ...δεν εφαρμόζει τις Οδηγίες, τη στιγμή που η ίδια προωθεί τις γραπτές επαγγελματικές εξετάσεις, παζαρεύει ένα "ενιαίο ΤΕΕ" με "διαβαθμισμένα" επαγγελματικά δικαιώματα και να δοθεί στην ίδια ο ρόλος του διαχειριστή τους. Στα ζητήματα των μελετών και των έργων αποδέχτηκε και στηρίζει τα ΣΔΙΤ, τις συμβάσεις παραχώρησης, τις ρυθμίσεις για τις αναθέσεις που εκτοπίζουν τους αυτοαπασχολούμενους.
Αυτό που προτείνει σήμερα η κυβέρνηση δεν είναι τίποτε άλλο από το σύστημα που εφαρμόζει το ΤΕΕ με νομιμοποίηση της ελεύθερης διαπραγμάτευσης που ως σήμερα γινόταν "άτυπα", κάτι που στη σημερινή πραγματικότητα της καπιταλιστικής κρίσης και του ασφυκτικού ανταγωνισμού των ομίλων θα οδηγήσει σε ασφυξία την πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων και μικρών επαγγελματιών μηχανικών. Ετσι εξηγείται και η σπουδή της ηγεσίας του ΤΕΕ να αποδεχθεί το κυβερνητικό σχέδιο ως βάση για συζήτηση και "διαπραγμάτευση": στην πράξη, έχει ήδη συμφωνήσει από τα πριν και οι "κινητοποιήσεις" - μαϊμού που εξήγγειλε είναι για τα μάτια του κόσμου».
Συντονισμός Αγώνα
Στην ανάγκη συγκρότησης Επιτροπής Αγώνα αυτοαπασχολούμενων μηχανικών και ιδιαίτερα των μελετητών αναφέρθηκε το μέλος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, Νίκος Μακρόπουλος, ο οποίος, αναφερόμενος τόνισε :
«Την κατεύθυνση επιτάχυνσης της συγκεντροποίησης της παραγωγής και προλεταριοποίησης των αυτοαπασχολούμενων μηχανικών αποτυπώνουν και οι νέες φορολογικές ρυθμίσεις που αναγγέλθηκαν πρόσφατα, όπως η θέσπιση υψηλότατων εισοδηματικών κριτηρίων (25.000 ευρώ για τα μεγάλα αστικά κέντρα), κάτω από τα οποία οι αυτοαπασχολούμενοι θα υπόκεινται σε κατά προτεραιότητα φορολογικούς ελέγχους. Ταυτόχρονα, προβλέπεται ότι τα στοιχεία από τις εκδιδόμενες άδειες θα χρησιμοποιούνται για να εντοπίζεται η "δυσαρμονία δραστηριοτήτων και δηλούμενων εισοδημάτων", οδηγώντας επί της ουσίας σε τεκμαρτή φορολόγηση των αυτοαπασχολούμενων μηχανικών. Οι ρυθμίσεις αυτές βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία με τις ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο για το "άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων" όπου αναφέρεται ότι οι εισφορές κάθε φύσεως θα υπολογίζονται επί της ενδεικτικής αμοιβής και όχι επί της πραγματικής αμοιβής του μηχανικού, που θα είναι σημαντικά μικρότερη. Η στόχευση της κυβέρνησης είναι προφανής και δεν είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και η αύξηση των εσόδων. Αν ήταν αυτή δε θα προχωρούσε σε μείωση στο 20% της φορολογίας των κερδών του κεφαλαίου. Η στόχευση της κυβέρνησης είναι ο φορολογικός εξαναγκασμός των αυτοαπασχολούμενων στο κλείσιμο των γραφείων τους προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου».
Τέλος, αναφερόμενος στον προγραμματισμό δράσης της Επιτροπής Αγώνας, τόνισε: «Καλούμε τους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες μηχανικούς να αγωνιστούν, μαζί με την ΠΑΣΕΒΕ και το ΠΑΜΕ για την αντεπίθεση και την ελπιδοφόρα προοπτική που έχουν ανάγκη συνολικότερα οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα, αλλά και οι ίδιοι ως τμήμα τους. Ως πρώτο βήμα αγωνιστικού συντονισμού, συμμετέχουμε στη σύσκεψη των εκπροσώπων των αυτοαπασχολούμενων από όλους τους κλάδους που καλεί η ΠΑΣΕΒΕ την Πέμπτη, 3 Φλεβάρη. Αγωνιζόμαστε μαζί με το ΠΑΜΕ και καλούμε σε συμμετοχή στην απεργία του ΠΑΜΕ στις 23 Φλεβάρη και συμμετοχή στα αγωνιστικά συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ στις 10 Φλεβάρη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου