Σάββατο, 18 Δεκεμβρίου 2010

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΣΟΛΑΚΟΓΛΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ!

«Φαστ τρακ» για τα... φιλέτα της ακίνητης περιουσίας (Ελληνικό κ.ά.). Ενέργεια, διαχείριση υδάτων, τράπεζες, αεροδρόμια, λιμάνια, επίσημος τζόγος προφορά στα μονοπώλια.

   Με γενικό ξεπούλημα των «φιλέτων» της δημόσιας ακίνητης περιουσίας, με την εγκληματική διαδικασία του λεγόμενου φαστ τρακ, όπως συγκεκριμένα για το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, και την εκχώρηση βασικών και συγκεντρωμένων κλάδων και των υποδομών όπου το κράτος έχει ακόμη μετοχικά ποσοστά, ξεκινά το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων για την περίοδο 2011 - 2014. Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ιμπεριαλιστικοί Οργανισμοί (ΕΕ - ΔΝΤ) έχουν ανεβάσει το στόχο των εσόδων στα 7 δισ. ευρώ, από τα οποία τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ είναι προγραμματισμένο για το 2011. 
Στην κυριολεξία βγάζουν τα πάντα στο σφυρί (από τον κλάδο της ενέργειας, τράπεζες, λιμάνια, αεροδρόμια, οδικούς άξονες, μέχρι ακόμη και τα κρατικά λαχεία) για τους μεγαλοεπιχειρηματίες του τζόγου!
Για την εκχώρηση ζωτικού χώρου στις μερίδες της πλουτοκρατίας συνεδρίασε προχτές Τετάρτη η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου να δρομολογήσει και τις διαδικασίες για προσλήψεις ιδιωτών - συμβούλων.
Το πακέτο ιδιωτικοποιήσεων για το 2011 περιλαμβάνει:
Ακίνητη περιουσία: Το πρόγραμμα εστιάζεται στα «φιλέτα», είτε με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης και συμπράξεις με τα μονοπώλια, είτε με πώληση. Σε πρώτο πλάνο μπαίνει το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Στους σχεδιασμούς τους είναι η ίδρυση εταιρείας real estate, κάτω από την οποία θα στεγάσουν τα «ώριμα προς αξιοποίηση» δημόσια «φιλέτα», που στη συνέχεια θα τη βάλουν στο Χρηματιστήριο.
ΔΕΠΑ: Δρομολογείται η πώληση ποσοστού 30%, αφού προηγουμένως προχωρήσουν στο σπάσιμο της εταιρείας με το διαχωρισμό της ΔΕΣΦΑ. Σήμερα το Δημόσιο έχει στη ΔΕΠΑ το 65%, έναντι ποσοστού 35% της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ (ΕΛΠΕ), στην οποία ήδη υπάρχει κολεγιά του κράτους με τον όμιλο του Λάτση.
ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ: Ντόπια και ξένα μονοπώλια, από μόνα τους ή σε κοινοπρακτικά σχήματα, κονταροχτυπιούνται για τον έλεγχο του κλάδου ύδρευσης - αποχέτευσης.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Με την ολοκλήρωση των αναδιαρθρώσεων, μετά και την ανάληψη των τραπεζικών χρεών του Οργανισμού από τον κρατικό προϋπολογισμό, παραδίδουν σε ιδιώτες, σε πρώτη φάση το 49%. Πρόσθετο κίνητρο για τα μονοπώλια είναι οι μαζικές απομακρύνσεις εργαζομένων, η καρατόμηση και των μισθών που ισχύει για όλες τις πρώην ΔΕΚΟ.
ΕΑΣ: Στην ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ επίσης δρομολογούν επιπλέον αναδιαρθρώσεις και για τη συνέχεια βγάζουν στο σφυρί το 66% δίνοντας ταυτόχρονα και τη διοίκηση της εταιρείας στο μονοπώλιο που θα την αναλάβει.
Καζίνο Πάρνηθας: Στο σφυρί βγαίνει το 49%.
Αλλες υποδομές: Προχωρούν σε παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, επίσης στη χρονική επιμήκυνση της σύμβασης στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με το γερμανικό μονοπώλιο ΧΟΧΤΙΦ. Από τη διάθεση του φάσματος συχνοτήτων περιμένουν πάνω από 250 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τις συχνότητες που μένουν ελεύθερες με τη μετατροπή του σήματος εκπομπής τηλεοπτικών καναλιών από αναλογικό σε ψηφιακό. Στο σφυρί βγάζουν και 4 αεροσκάφη, που τους έχουν ξεμείνει από την πώληση της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ.
Τράπεζες: Σε πρώτο πλάνο είναι οι αναδιαρθρώσεις στην Αγροτική Τράπεζα(ΑΤΕ). Επίσης το σπάσιμο σε δύο κομμάτια του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με το διαχωρισμό των τραπεζικών δραστηριοτήτων του, που ενδιαφέρει τους ιδιώτες. Σε αναζήτηση του κατάλληλου χρόνου βρίσκονται και για τοΤαχυδρομικό Ταμιευτήριο, όπως και για τη συμμετοχή στην Τράπεζα Αττικής.
Σύμφωνα με επίσημη κυβερνητική ανακοίνωση μέσα στο Α' τρίμηνο του 2011 θα έχουν προχωρήσει και τα παρακάτω:
  • Καταγραφή της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Αμεσα προχωρούν σε πρόσληψη εξειδικευμένων συμβούλων με στόχο την καταγραφή, ποιοτική ανάλυση και επενδυτική διερεύνηση των ακινήτων του Δημοσίου.
  • Αξιοποίηση του τέως αεροδρομίου του Ελληνικού. Με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και με τη χρήση της διαδικασίας fast-track, αποφασίστηκε συγκρότηση φορέα ειδικού σκοπού, στον οποίο περιέρχεται η διαχείριση της έκτασης, και η πρόσληψη χρηματοοικονομικών και τεχνικών συμβούλων για την αξιοποίησή της.
  • Επιλογή και προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων. Συγκροτούνται ειδικές ομάδες για την άρση των διοικητικών εμποδίων και την προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων από τους υπεύθυνους φορείς (ΚΕΔ, ΕΤΑ/ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ). Ετσι σκοπεύουν να ξεμπερδεύουν με «εμπόδια» όπως η Αρχαιολογία, πολεοδομικούς σχεδιασμούς κ.ά. Ειδικότερα και κατά προτεραιότητα στο σφυρί θα βγουν τα εξής ακίνητα του Δημοσίου: Η έκταση των 5.500 στρεμμάτων στο Ελληνικό, με προορισμό εμπορικές, επαγγελματικές, τουριστικές, οικιστικές και άλλες μπίζνες. Η έκταση 1.500 στρεμμάτων στην Αφάντου Ρόδου, με σκοπό τουριστικές χρήσεις. Η έκταση 18.000 στρεμμάτων στο Καϊμακτσαλάν Πέλλας και 80 στρεμμάτων στο Πρασονήσι Ρόδου για τουριστική «αξιοποίηση». Η έκταση 750 στρεμμάτων της πρώην αμερικάνικης βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου και 223 στρεμμάτων στο Αντίρριο για εμπορικές, τουριστικές και άλλες χρήσεις. Η έκταση 8.000 στρεμμάτων των εγκαταστάσεων της πρώην «Φωνής της Αμερικής» στην Ξάνθη, με προορισμό οικοτουριστικές, πολιτιστικές και αθλητικές χρήσεις. Η έκταση 153 στρεμμάτων στην Ερμιόνη Αργολίδας, 94 στρεμμάτων στη Βουρβουρού Σιθωνίας Χαλκιδικής και 76 στρεμμάτων στην Τορώνη Χαλκιδικής για τουριστική αξιοποίηση, με έμφαση την παραθεριστική κατοικία. Η έκταση 152 στρεμμάτων στα Καλά Νερά Μαγνησίας, 427 στρεμμάτων στη Σκοτίνα Πιερίας, 1.488 στρεμμάτων στις Αλυκές Αναβύσσου, καθώς και του τουριστικού λιμένα Βουλιαγμένη (χερσαία ζώνη 47 στρεμμάτων) που ανήκουν στην ΕΤΑ και προορίζονται για τουριστικές μπίζνες.
  • Στρατηγικοί επενδυτές στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης και ειδικότερα στο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης και την αξιοποίηση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης».
  • Αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
  • Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ.
  • Επέκταση συμβάσεων παραχώρησης στην Αττική Οδό και Εγνατία Οδό.
  • Είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ.
  • Αξιοποίηση του Φάσματος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσματος.
  • Αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο Αττικό λιμενικό σύστημα.
  • Μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για λιμάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων.
  • Μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιμένες (μαρίνες).
  • Αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στη βιομηχανία ΛΑΡΚΟ.
  • Αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
  • Παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και διαχείριση της συμμετοχής του Δημοσίου.
  • Αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον ΟΔΙΕ.
  • Πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας.
  • Μετοχοποίηση/είσοδος στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία (Εθνικό, Λαϊκό).
Στη διευρυμένη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων συμμετείχαν οι υπουργοί Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Εθνικής Αμυνας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων, Επικρατείας, Νήσων και Αλιείας και ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού.

1 σχόλιο: