Γράφει: ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ.
Κοτσαμπάσηδες, πασάδες και
Σ.Ε.Β.άσμιοι δεσποτάδες...To «αφήγημα» που ακολουθεί είχε κινήσει το ενδιαφέρον της στήλης και τον περασμένο Αύγουστο.
Νέα δεδομένα - τα οποία θα εξηγήσουμε στη συνέχεια - επιβάλλουν την αναδημοσίευσή του.
Απολαύστε:
*
«Δεν είναι σίγουρα το πιο όμορφο σκάφος στον κόσμο για πολλούς, το αντίθετο μάλιστα λένε αυτοί που δεν ξέρουν, είναι όμως το πιο γρήγορο στον κόσμο που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή και ανήκει σε Ελληνα.
Ιδιοκτήτης του ο ισχυρός άνδρας του ΣΚΑΪ και της "Καθημερινής" κ. Γιάννης Αλαφούζος, ο οποίος απολαμβάνει εδώ και λίγους μήνες την απίστευτη ταχύτητα του "Ερμής 2", η οποία φτάνει τους 56 κόμβους!
*
Πλωτά παλάτια, θαλάσσιες ατλαντίδες, ή απλά υπερπολυτελή σκάφη είναι οι κατά καιρούς και κατά συνθήκες χαρακτηρισμοί που συνήθως δίνονται στις κινητές θαλάσσιες περιουσίες γνωστών και λιγότερο γνωστών κροίσων.
Γιοτ που ανταγωνίζονται για τη χλιδή, το μέγεθος, ή την αξία, στοιχεία άλλωστε που κάνουν τον ιδιοκτήτη τους να υπερηφανεύεται κάθε φορά που "δένει" σε κάποιο λιμάνι.
Και μπορεί ο ανταγωνισμός για το παραπάνω τρίπτυχο να αφήνει κάποιους να προβάλλουν την δικαιολογία του υποκειμενικού, η ταχύτητα όμως δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Για το λόγο αυτό άλλωστε το "Ερμής 2" του Γιάννη Αλαφούζου αποτελεί τον απόλυτο κυρίαρχο των θαλασσών, έναν υπερπολυτελή "σπρίντερ" των κυμάτων με ισχύ 12 χιλιάδων αλόγων, που οι πληροφορίες λένε ότι κόστισε στον τυχερό ιδιοκτήτη του, ένα ποσό της τάξης των δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ.
*
Οι διαστάσεις, το βάρος αλλά και η ταχύτητα που μπορεί να πιάσει αφήνει ακόμα και τους ανίδεους άφωνους. Με μήκος 37 μέτρα, το βάρος του είναι 97 τόνοι και η ταχύτητά του αγγίζει τους 56 κόμβους, τη στιγμή που τα άλλα σκάφη φτάνουν μέχρι τους 20 κόμβους. Ο "Ερμής 2", αποτελεί το πιο γρήγορο αλλά και πολυτελές γιοτ των τελευταίων ετών (...).
Ως πρώτο μέλημα τη δημιουργία ενός σκάφους το οποίο θα συνδύαζε την πολυτέλεια ενός γιοτ με την ταχύτητα ενός ταχύπλοου. Για τον λόγο αυτό κλήθηκαν οι καλύτεροι σχεδιαστές ταχυπλόων, οι οποίοι είναι Νεοζηλανδοί, αλλά και οι καλύτεροι σχεδιαστές γιοτ που ήρθαν από την Γηραιά Αλβιόνα. Οι δυο ομάδες συνεργάστηκαν και δημιούργησαν τον "Ερμή 2", ένα σκάφος που κρατάει την λιτή εξωτερική εμφάνισή του και δεν θυμίζει σε τίποτε ότι πρόκειται για μια πλωτή ...Φεράρι (...).
*
Οσο για το design του σκάφους δεν θα μπορούσε παρά να είναι απλό και κομψό. Εντυπωσιακό είναι το "πιλοτήριο" του Ερμή, όπου εκτός από τα υπερσύγχρονα όργανα πλοήγησης διαθέτει και ειδικά σχεδιασμένες θέσεις που μειώνουν τους κραδασμούς που δέχεται το σώμα από τα κύματα.
Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο, λιτό και λειτουργικό (...) που θυμίζει περισσότερο ένα απλό παραθαλάσσιο σπίτι της Καραϊβικής (...). Οι αποχρώσεις του σαλονιού είναι στο κρεμ και οι καναπέδες είναι δερμάτινοι, ενώ στο πάτωμα βρίσκεται ένα πολύχρωμο χαλί με κύριο χρώμα το μπλε για να θυμίζει Καραϊβική».
(«www.nautilos.gr», 19/1/2008)
***
Ετσι έχει η κατάσταση όσον αφορά τις «πλωτές Φεράρι», τα «πλωτά παλάτια» και τις «κινητές θαλάσσιες περιουσίες γνωστών και λιγότερο γνωστών κροίσων», οι οποίες θυμίζουν «παραθαλάσσιο σπίτι της Καραϊβικής» αξίας 15 εκατομμυρίων ευρώ...
*
Γνωστά πράγματα, θα πείτε.
Αυτό που ίσως δεν είναι γνωστό στους αναγνώστες του «Ρ» είναι ότι, προχτές, το ραδιοτηλεοπτικό συγκρότημα του κ. Αλαφούζου, ο «Σκάι», εξηγούσε την μη μετάδοση του προγράμματός του μέσα από ένα σποτάκι, με το οποίο ο ιδιοκτήτης του διατείνετο ότι η απεργία των δημοσιογράφων - η οποία και εμπόδισε την ροή του ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού του προγράμματος - ήταν μια απεργία με «αιτήματα πέραν της λογικής σε μια περίοδο θυσιών για όλους τους πολίτες»...
*
Ε, λοιπόν, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να συμφωνήσουμε:
Αλλη η λογική των εργαζόμενων που ζητούν αξιοπρεπείς μισθούς και συλλογικές συμβάσεις εργασίας, κι
άλλη η «λογική» εκείνων των «υπερήφανων» ιδιοκτητών, που θρηνούν για τις θυσίες (των άλλων) και κατόπιν, σαν «όλους τους πολίτες», διασκεδάζουν την πίκρα τους «ποζάροντας» πάνω στα γιοτ των 15 εκατομμυρίων...
http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.com/2010/12/blog-post_5406.html
ΑπάντησηΔιαγραφή