Ενέργεια, λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, οδικοί άξονες, φυσικό αέριο, νερό, τουριστικές υποδομές, ακίνητα του δημοσίου, παραδίνονται σε ιδιώτες
Με ένα νέο κύμα ιδιωτικοποιήσεων, που αγγίζει τα όρια του πλιάτσικου, επιχειρεί η κυβέρνηση να δημιουργήσει ζωτικό χώρο για την κερδοφόρα δράση του κεφαλαίου. Αυτό προκύπτει από τις χτεσινές κυβερνητικές διακηρύξεις για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και κρατικών υποδομών, ή για να είμαστε πιο ακριβείς, την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας που έχει απομείνει μετά την λαίλαπα των ιδιωτικοποιήσεων που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ την τελευταία 20ετία. Μια περίοδος που οδήγησε την παράδοση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έχει την φιλοδοξία, να είναι και η τελευταία, η οποία θα κλείσει το κεφάλαιο των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα, ξεπουλώντας, ό,τι δεν πρόλαβαν να παραχωρήσουν σε ιδιώτες οι προκάτοχοί της.
Ενέργεια, λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, οδικοί άξονες, φυσικό αέριο, νερό, τουριστικές υποδομές, ακίνητα του δημοσίου, όλα βγαίνουν στο σφυρί.
Με άλλα λόγια ξεπουλιούνται τα πάντα! Και με διαδικασίες που να επιτρέπουν στους ιδιώτες - λόγω της κρίσης που διέρχεται σήμερα η κεφαλαιαγορά - να συμμετάσχουν στο γενικό αυτό πλιάτσικο. Και το νέο αυτό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, στρέφεται ευθέως κατά του ελληνικού λαού, ο οποίος, πέρα από την απώλεια περιουσιακών στοιχείων που του ανήκουν, θα πληρώσει πανάκριβα τις ιδιωτικές υπηρεσίες, ενώ η όλη αυτή διαδικασία, θα συνοδευτεί με απολύσεις, μειώσεις αποδοχών και ανατροπές των εργασιακών σχέσεων.
Φθηνοί εργάτες, ακριβές υπηρεσίες και υψηλά κέρδη, είναι και πάλι το τρίπτυχο που εφαρμόζουν και πάλι το καπιταλιστικό κράτος και οι ιδιώτες επιχειρηματίες, σε μία προσπάθεια εξόδου του ελληνικού καπιταλισμού από την κρίση.
Το νέο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, συζητήθηκε χθες σε άτυπο Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ το μεσημέρι δόθηκε συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Οικονομικών, με τη συμμετοχή των υπουργών Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής Τ. Μπιρμπίλη, Πολιτισμού Τουρισμού Π. Γερουλάνου, ενώ δεν προσήλθε η υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη, η οποία ήταν στη Βουλή.
Οπως προκύπτει από την συνέντευξη, αλλά και τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών, στο σφυρί βγαίνουν:
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος: Τον Ιούνη θα δοθεί στη δημοσιότητα το πρόγραμμα «εξυγίανσης», το οποίο θα προβλέπει την πώληση του 49% της ΤΡΕΝΟΣΕ σε «στρατηγικό επενδυτή»με την εκχώρηση και του management. Παράλληλα, θα συσταθεί ειδικά εταιρεία, στην οποία θα παραχωρηθούν σταθμοί και ακίνητα του Οργανισμού, προκειμένου να παραδοθούν σε ιδιώτες, μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Από τους νυν εργαζόμενους, θα παραμείνουν, μετά από αξιολόγηση (;) ένα μέρος, ενώ οι υπόλοιποι θα μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Προβλέπεται κατάργηση δρομολογίων, αύξηση εισιτηρίων, αλλά και η δημιουργία εμπορευματικών σταθμών στο Θριάσιο Πεδίο και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία επίσης θα παραδοθούν σε ιδιώτες, μέσω μακροχρόνιων συμβάσεων. Θυμίζουμε πως ένας από τους μνηστήρες του ΟΣΕ και του Θριάσιου Πεδίου, είναι η κινεζική COSCO, που ήδη έχει βάλει πόδι στο λιμάνι του Πειραιά.
ΔΕΗ - ΔΕΠΑ: Μέσα στο καλοκαίρι θα προωθηθεί νομοσχέδιο για το άνοιγμα της χονδρικής και λιανικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στις ιδιωτικές εταιρείες. Διαχωρίζονται οι εταιρείες ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ. Ο διαχωρισμός των δικτύων μεταφοράς και διανομής, μέσω εταιρειών (ΔΕΣΜΗΕ, ΔΕΣΦΑ κλπ.) ανεξάρτητων από τη ΔΕΗ και τη ΔΕΠΑ, στις οποίες θα μπορούν να συμμετέχουν και ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί και έμποροι φυσικού αερίου, είναι ουσιαστικά το λεγόμενο τρίτο ενεργειακό πακέτο της ΕΕ, στο οποίο αναφέρεται η κυβέρνηση. Σκοπός του μεγάλου κεφαλαίου είναι να ελέγχει υπέρ της κερδοφορίας του τις υποδομές που δημιουργήθηκαν από τον ελληνικό λαό με αμύθητο κόστος, που κανένας ιδιώτης δεν θα επωμιζόταν. Η αναφορά σε «θεσμικές παρεμβάσεις» για το άνοιγμα της χονδρικής και λιανικής αγοράς, που έχουν ήδη «ανοιχθεί», παραπέμπει ευθέως σε αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των χονδρικών τιμών και στην τιμολογιακή πολιτική, με τρόπο που θα ευνοεί ακόμη περισσότερο το μεγάλο ενεργειακό κεφάλαιο και θα οδηγήσει σε τιμές απόγνωσης για τα λαϊκά νοικοκυριά.
Λιμάνια: Προβλέπεται η δημιουργία μίας ή και περισσότερων εταιρειών, στον έλεγχο των οποίων θα περιέλθει ο έλεγχος των λιμανιών. Οι εταιρείες αυτές στη συνέχεια θα εισέλθουν στο Χρηματιστήριο, ενώ το Δημόσιο θα διατηρήσει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου. Η ανάπτυξη των υπηρεσιών λιμένων θα γίνει σε συνεργασία με «στρατηγικούς εταίρους».
Αεροδρόμια: Σχεδιάζεται επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου των Σπάτων στην γερμανική Χόχτιφ, ενώ η συμμετοχή του Δημοσίου (55%) εξετάζεται να δοθεί σε εταιρεία συμμετοχών, ή να υπάρξει είσοδος στο Χρηματιστήριο. Για δε τα περιφερειακά αεροδρόμια πρόκειται (και εδώ) να ιδρυθεί εταιρεία, η οποία μέσω συμβάσεων παραχώρησης, θα διαθέσει τα δικαιώματα διαχείρισης σε ιδιώτες «στρατηγικούς επενδυτές». Προβλέπεται επίσης ή είσοδος της εταιρείας ή των εταιρειών στο Χρηματιστήριο.
ΕΥΔΑΠ- ΕΥΑΘ: Για την ΕΥΑΘ προβλέπεται η πώληση του 23% των μετοχών σε ιδιώτες, ενώ θα πωληθεί και το 10% των μετοχών της ΕΥΔΑΠ.
Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου - Τουριστικά - Ολυμπιακά Ακίνητα: Προβλέπται συγχώνευση των τριών αυτών εταιρειών σε μία, η οποία θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις παραχώρησης με ιδιώτες, να διαχειρίζεται το χαρτοφυλάκιο με εταιρείες συμμετοχών, να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο. Προς... αξιοποίηση, μέσω ειδικών φορέων δίνονται οι εκτάσεις στο Ελληνικό και το Τατόι. Για τα ΞΕΝΙΑ προβλέπεται είτε πώλησή τους, είτε δημιουργία επενδυτικού σχήματος στο οποίο θα εισφέρουν τα δικαιώματα εκμετάλλευσης καθώς και υπογραφή συμβάσεων παραχώρησης. Είναι αδύνατον να αποτιμηθεί η αξία της δημόσιας τουριστικής περιουσίας. Ανάμεσα στα 340 ακίνητα που διαχειρίζεται η ΕΤΑ ΑΕ, πολλά από τα οποία έχουν παραχωρηθεί για δεκαετίες σε ιδιώτες, ξεχωρίζουν τα περίφημα ΞΕΝΙΑ, κάποια από τα οποία βρίσκονται και μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους! Τα «φιλέτα» είναι πολλά κι αυτό που προωθείται είναι η αποποίηση όλης αυτής της περιουσίας από το ελληνικό δημόσιο και μάλιστα έναντι «πινακίου φακής», καθώς η εξαγορά της διαχείρισης - που είναι ουσιαστικά νομή και κατοχή - αποτιμάται πολύ λιγότερο από την εξαγορά των ίδιων των περιουσιακών στοιχείων.
ΟΤΕ - ΕΛΤΑ - ΦΑΣΜΑ Για τον ΟΤΕ υλοποιείται ήδη η σύμβαση πώλησής του στην γερμανική Ντόιτσε Τέλεκομ. Θα πωληθεί επίσης το 39% των μετοχών των ΕΛΤΑ, ενώ για το ΦΑΣΜΑ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ προβλέπεται παράδοση σε ιδιώτες μέσω της υπογραφής σύμβασης παραχώρησης.
Συμβάσεις Παραχώρησης Μέσω της υπογραφής συμβάσεων παραχώρησης, θα παραδοθούν στους ιδιώτες, η Εγνατία Οδός (αφού επιβληθούν τα διόδια), οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Αττικής, οι οδικοί άξονες της Κρήτης και τα εμπορευματικά κέντρα του ΟΣΕ στο Θριάσιο και στη Θεσσαλονίκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου