Σελίδες

17 Απρ 2011

Οι μεγαλοεργολάβοι ζητούν και «τα ρέστα»...



Με μια προκλητική ανακοίνωσή του - προ ημερών - ο όμιλος των μεγαλοεργολάβων «Ολυμπία Οδός», που εκμεταλλεύεται με σύμβαση παραχώρησης τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, εγκαλεί όσους αγωνίζονται για την κατάργηση των πανάκριβων διοδίων, που επιβάλλονται πριν ακόμη ολοκληρωθούν τα έργα, ενώ απειλεί και με απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων.
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του ομίλου, στον οποίο συμμετέχουν η γαλλική «Βινσί», η γερμανική «Χόχτιφ» και οι ελληνικές «Ακτωρ», «J & P Αβαξ», «ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ» και «Αθηνά», υποστηρίζει:
«Οι εκδηλώσεις εναντίον των διοδίων κλονίζουν την εμπιστοσύνη των Τραπεζών και Επενδυτών στο έργο και είναι πιθανό να αποτελέσουν εμπόδιο στη συμφωνία που απαιτείται για την εξασφάλιση ενδιάμεσης χρηματοδότησης που συζητείται. Για το λόγο αυτό, η "Ολυμπία Οδός" καλεί κάθε μη εμπλεκόμενο μέρος να απέχει από δραστηριότητες που είναι δυνατόν να υπονομεύσουν τις διαπραγματεύσεις και συνεπώς την επιτυχή πορεία της "Ολυμπίας Οδού". Η μη εξασφάλιση ενδιάμεσης χρηματοδότησης θα έχει ως ανεπιθύμητη συνέπεια την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα».
Ο ιδιωτικός όμιλος ουσιαστικά «ζητάει και τα ρέστα» από το λαό και τους εργαζόμενους, που πληρώνουν πανάκριβα χαράτσια! Κι όχι μόνο αυτό. Λίγες μέρες αργότερα, αξίωσε από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές να πάρουν μέτρα παρεμπόδισης κινητοποιήσεων όσων αντιτίθενται στην πληρωμή των διοδίων. Και βέβαια ενημέρωσε σχετικά και το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, το οποίο με «εξαιρετικά επείγον» έγγραφο της υπηρεσίας του ΕΥΔΕ/ΛΣΕΠ (Ειδική Υπηρεσία Λειτουργίας και Συντήρησης Εργων Παραχώρησης) έσπευσε με τη σειρά του να κινητοποιήσει τους αρμόδιους εισαγγελείς και να ποινικοποιήσει τις λαϊκές κινητοποιήσεις.
Το θράσος τους δεν έχει όρια, αφού είναι γνωστό ότι στο συνολικό κόστος των 2,2 δισ. ευρώ του έργου, το οποίο με τη σύμβαση παραχώρησης που ψήφισαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ θα εκμεταλλεύονται για 30 ολόκληρα χρόνια, δεν συμμετέχουν παρά μόνο με 7%! Το 25% του κόστους καλύπτεται από «ζεστό» χρήμα του ελληνικού Δημοσίου, που πληρώνει δηλαδή ο ελληνικός λαός από τη φορολογία του, το 28% προέρχεται από τα χαράτσια διοδίων που πληρώνει πάλι ο ελληνικός λαός για τη χρήση του.
Το υπόλοιπο 40% καλύπτεται από τραπεζικά δάνεια, που οι τράπεζες έχουν δανείσει τους μεγαλοεργολάβους με χαμηλότοκο επιτόκιο και τώρα ζητούν να το αυξήσουν κατακόρυφα για να αποκομίσουν ακόμη μεγαλύτερα κέρδη, μέσα από τις διαπραγματεύσεις που γίνονται με ενδιάμεσο την κυβέρνηση. Και, βέβαια, με τη λεγόμενη «συμφωνία ενδιάμεσης χρηματοδότησης» του έργου που συζητείται με την κυβέρνηση και οι ίδιοι οι μεγαλοεργολάβοι δε θέλουν να βγουν ζημιωμένοι, καθώς ζητούν επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης, για να ανεβάσουν την περίοδο εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου από τα 30 χρόνια, ακόμη και στα 40 ή τα 45 χρόνια, με αντάλλαγμα κάποιες μικρές μειώσεις στην τιμή των διοδίων, που στο μεταξύ έχουν φτάσει στα ύψη!
Μόνη λύση, λοιπόν, είναι ο λαός να παλέψει ακόμη πιο δυνατά για κατάργηση όλων των διοδίων, για να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία. Γιατί είναι δικαίωμά του να κυκλοφορεί ελεύθερα και με ασφάλεια στο δημόσιο οδικό δίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου