Αναδημοσίευση από redflyplanet
Σας παραθέτουμε σήμερα τμήματα της ταινίας «Απεργία» (Stachka), του Σεργκέι Αϊζενστάιν (Sergei M. Eisenstein) του 1924, στην οποία η πρωτογενής ύλη, οι αγώνες των εργατών, οι κοινωνικές αντιθέσεις και οι ταξικές ανισότητες, γίνονται όλα ένα οργανικό σύνολο, μια δημιουργία, χάριν στην νέα μέθοδο που χρησιμοποιεί και βαφτίζει ως "ατραξιόν". Με το μοντάζ, χρησιμοποιεί όλες τις αντιθέσεις για να οδηγήσει τον θεατή, σε ένα δρόμο όπου θα δει την ιστορία, την πολιτική και τα δικές του πεποιθήσεις να δοκιμάζονται.
Αναγκάζει, αυτόν που βλέπει την ταινία, να σκεφτεί δημιουργικά μετά το τέλος της προβολής, αυτό που λέμε μεταθέαση, να σκεφτεί και να γίνει συνδημιουργός αυτού του φιλμικού κειμένου. Οι οξυμένες ταξικές αντιθέσεις και η απάνθρωπη βαρβαρότητα του ιμπεριαλισμού περνούν μέσα από την ταινία και σήμερα 87 χρόνια μετά, οι έννοιες που ο Αϊζενστάιν έχει προβάλλει σε αυτή, βρίσκονται στην πολύ υψηλά στην επικαιρότητα ...
Σας παραθέτουμε σήμερα τμήματα της ταινίας «Απεργία» (Stachka), του Σεργκέι Αϊζενστάιν (Sergei M. Eisenstein) του 1924, στην οποία η πρωτογενής ύλη, οι αγώνες των εργατών, οι κοινωνικές αντιθέσεις και οι ταξικές ανισότητες, γίνονται όλα ένα οργανικό σύνολο, μια δημιουργία, χάριν στην νέα μέθοδο που χρησιμοποιεί και βαφτίζει ως "ατραξιόν". Με το μοντάζ, χρησιμοποιεί όλες τις αντιθέσεις για να οδηγήσει τον θεατή, σε ένα δρόμο όπου θα δει την ιστορία, την πολιτική και τα δικές του πεποιθήσεις να δοκιμάζονται.
Αναγκάζει, αυτόν που βλέπει την ταινία, να σκεφτεί δημιουργικά μετά το τέλος της προβολής, αυτό που λέμε μεταθέαση, να σκεφτεί και να γίνει συνδημιουργός αυτού του φιλμικού κειμένου. Οι οξυμένες ταξικές αντιθέσεις και η απάνθρωπη βαρβαρότητα του ιμπεριαλισμού περνούν μέσα από την ταινία και σήμερα 87 χρόνια μετά, οι έννοιες που ο Αϊζενστάιν έχει προβάλλει σε αυτή, βρίσκονται στην πολύ υψηλά στην επικαιρότητα ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου