ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Εμπόδισαν τον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό να εκτελέσει την αποστολή του, καθώς με πρώτο βιολί την ΠΑΣΚΕ προσπάθησε να σταματήσει τις κινητοποιήσεις
Αγωνιστικό ανάστημα ενάντια στην απογοήτευση και το συμβιβασμό ύψωσαν στη χτεσινή τους γενική συνέλευση οι οδηγοί στα αστικά λεωφορεία, αποφασίζοντας να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στον αντεργατικό - αντιλαϊκό νόμο για τις συγκοινωνίες και ενάντια στον εφησυχασμό που καλλιεργούν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες του κλάδου. Οι οδηγοί, κρατώντας το κεφάλι όρθιο, αποφάσισαν - μετά από πρόταση των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων, της ΔΑΣ ΟΑΣΑ, με την οποία συντάχθηκαν και άλλες παρατάξεις - να συνεχίσουν τον αγώνα τους με κινητοποιήσεις μέχρι και τις 28 Φλεβάρη, ενώ συγκεκριμένα για τις 23 Φλεβάρη να «τραβήξουν χειρόφρενο», συμμετέχοντας στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία μαζί με τους συναδέλφους τους από κάθε κλάδο και κάθε πόλη της χώρας.
ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ είχαν το θράσος να ...κατηγορήσουν τους εργαζόμενους ότι συμμετέχουν λίγοι στις συγκεντρώσεις, «ξεχνώντας» φυσικά να αναφέρουν πώς οι ίδιοι δρουν εδώ και χρόνια σπέρνοντας απογοήτευση, συγκαλύπτοντας τις στρατηγικές επιδιώξεις και ειλημμένες αποφάσεις ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για ξεπούλημα των συγκοινωνιών, δημιουργώντας αυταπάτες στους εργαζόμενους μέσα από τη συμμετοχή σε «διαλόγους» (όπως και πρόσφατα), αποδυναμώνοντας τη συντονισμένη αγωνιστική δράση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απόφασή τους στην προχτεσινή απεργία του κλάδου να γίνει συγκέντρωση αφού έχει τελειώσει η παναττική στάση εργασίας ώστε να μην μπορούν να βρεθούν στο ίδιο μετερίζι και εργαζόμενοι άλλων κλάδων.
Ο πρόεδρος του Σωματείου των Οδηγών και στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, Ν. Κουλουμπαρίτσης, πρότεινε «στάση αναμονής» (!), καλώντας τους εργαζόμενους να εκτιμήσουν τη μέχρι σήμερα πορεία των κινητοποιήσεων, «να κεφαλαιοποιήσουν» την αποδοχή του κόσμου και να «ξεκουραστούν» από τον αγώνα που έδωσε ο κλάδος μέχρι σήμερα. Αργότερα, πρόσθεσε, να κάνουν στοχευμένες κινητοποιήσεις, όπως είπε, όταν έρθει το ζήτημα των ΣΣΕ και άλλα. Ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ, Γ. Κομίνης, στην τοποθέτησή του κατέληξε λέγοντας μεταξύ άλλων ότι δεν έχει κάποια πρόταση για κινητοποιήσεις και ότι αν θα συνεχιστούν ή όχι είναι κάτι που πρέπει να το αποφασίσει η γενική συνέλευση. Μετά αναδιπλώθηκε (συντάχθηκε με την πρόταση για κινητοποιήσεις) μπροστά στην επιμονή των εργαζομένων να συνεχιστούν οι αγώνες, ακόμα και αν ψηφίστηκε ο νόμος.
ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Ανεξάρτητη Παρέμβαση» (ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ) πρότειναν για τις 23 Φλεβάρη, μέρα πανεργατικής, πανελλαδικής απεργίας, οι οδηγοί να κάνουν στάση εργασίας. Μετά ΔΑΚΕ και «Ανεξάρτητη Παρέμβαση» πήραν πίσω την πρόταση αυτή.
Απάντηση σε αυτές τις άθλιες μεθοδεύσεις έδωσαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση ενός εργαζόμενου που ανέδειξε τις αγωνιστικές διαθέσεις που υπάρχουν: «Μας λένε ότι θα μας επιτάξουν. Προτιμώ να δουλεύω επιταγμένος παρά να δουλεύω υποταγμένος»!
Σημαντικό ρόλο στη χτεσινή εξέλιξη έπαιξε η συνεπής και αταλάντευτη στάση των ταξικών δυνάμεων όλο το προηγούμενο διάστημα. Χτες εγκαίρως με ανακοίνωσή της πρόβαλε την πρότασή της για συνέχιση των κινητοποιήσεων. Στην ανακοίνωση τόνισε τη σημασία των μέχρι σήμερα αγώνων, κατήγγειλε τη στάση των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών και ανέδειξε την ανάγκη συντονισμού της δράσης με τους άλλους εργαζόμενους. Καταλήγοντας σημείωνε: «Ο πραγματικός αγώνας τώρα αρχίζει. Να οργανώσουμε την πάλη μας συσπειρωμένοι γύρω από τις επιτροπές αγώνα του ΠΑΜΕ, στήνοντας επιτροπές αγώνα σε όλα τα αμαξοστάσια». Αλλωστε βασική προϋπόθεση για την κλιμάκωση της πάλης είναι η οργάνωση μέσα στους τόπους δουλειάς, η σταθεροποίηση της πάλης που θα υπηρετεί και το δικαίωμα σε σταθερή και με πλήρη δικαιώματα εργασία και το δικαίωμα σε ασφαλείς και φτηνές μεταφορές. Πάλη δηλαδή που αφορά όλο το λαό, γι' αυτό και οι εργαζόμενοι του κλάδου πρέπει αποφασιστικά να δυναμώσουν τον αγωνιστικό συντονισμό με το σύνολο της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.
Ετσι, οι εργαζόμενοι οδηγοί στα λεωφορεία προχωρούν σε στάσεις εργασίας (11 π.μ.-4.30 μ.μ.) στις 18 και στις 21 Φλεβάρη, 24ωρη απεργία στις 23 Φλεβάρη, στάση εργασίας (11 π.μ.-4.30 μ.μ.) στις 25 Φλεβάρη, στάση εργασίας (11 π.μ.-5 μ.μ.) στις 28 Φλεβάρη (τη μέρα εκείνη θα επιδιωχθεί να γίνει κοινή συγκέντρωση - συζήτηση με τους εργαζόμενους από όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς).
Το πρόγραμμα αυτό σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχει πάρει το ΔΣ του Σωματείου της κίνησης θα ακολουθήσουν και οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ.
ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ είχαν το θράσος να ...κατηγορήσουν τους εργαζόμενους ότι συμμετέχουν λίγοι στις συγκεντρώσεις, «ξεχνώντας» φυσικά να αναφέρουν πώς οι ίδιοι δρουν εδώ και χρόνια σπέρνοντας απογοήτευση, συγκαλύπτοντας τις στρατηγικές επιδιώξεις και ειλημμένες αποφάσεις ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για ξεπούλημα των συγκοινωνιών, δημιουργώντας αυταπάτες στους εργαζόμενους μέσα από τη συμμετοχή σε «διαλόγους» (όπως και πρόσφατα), αποδυναμώνοντας τη συντονισμένη αγωνιστική δράση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απόφασή τους στην προχτεσινή απεργία του κλάδου να γίνει συγκέντρωση αφού έχει τελειώσει η παναττική στάση εργασίας ώστε να μην μπορούν να βρεθούν στο ίδιο μετερίζι και εργαζόμενοι άλλων κλάδων.
Ο πρόεδρος του Σωματείου των Οδηγών και στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, Ν. Κουλουμπαρίτσης, πρότεινε «στάση αναμονής» (!), καλώντας τους εργαζόμενους να εκτιμήσουν τη μέχρι σήμερα πορεία των κινητοποιήσεων, «να κεφαλαιοποιήσουν» την αποδοχή του κόσμου και να «ξεκουραστούν» από τον αγώνα που έδωσε ο κλάδος μέχρι σήμερα. Αργότερα, πρόσθεσε, να κάνουν στοχευμένες κινητοποιήσεις, όπως είπε, όταν έρθει το ζήτημα των ΣΣΕ και άλλα. Ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ, Γ. Κομίνης, στην τοποθέτησή του κατέληξε λέγοντας μεταξύ άλλων ότι δεν έχει κάποια πρόταση για κινητοποιήσεις και ότι αν θα συνεχιστούν ή όχι είναι κάτι που πρέπει να το αποφασίσει η γενική συνέλευση. Μετά αναδιπλώθηκε (συντάχθηκε με την πρόταση για κινητοποιήσεις) μπροστά στην επιμονή των εργαζομένων να συνεχιστούν οι αγώνες, ακόμα και αν ψηφίστηκε ο νόμος.
ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Ανεξάρτητη Παρέμβαση» (ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ) πρότειναν για τις 23 Φλεβάρη, μέρα πανεργατικής, πανελλαδικής απεργίας, οι οδηγοί να κάνουν στάση εργασίας. Μετά ΔΑΚΕ και «Ανεξάρτητη Παρέμβαση» πήραν πίσω την πρόταση αυτή.
«Καλύτερα επιταγμένος παρά υποταγμένος»!
Σημαντικό ρόλο στη χτεσινή εξέλιξη έπαιξε η συνεπής και αταλάντευτη στάση των ταξικών δυνάμεων όλο το προηγούμενο διάστημα. Χτες εγκαίρως με ανακοίνωσή της πρόβαλε την πρότασή της για συνέχιση των κινητοποιήσεων. Στην ανακοίνωση τόνισε τη σημασία των μέχρι σήμερα αγώνων, κατήγγειλε τη στάση των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών και ανέδειξε την ανάγκη συντονισμού της δράσης με τους άλλους εργαζόμενους. Καταλήγοντας σημείωνε: «Ο πραγματικός αγώνας τώρα αρχίζει. Να οργανώσουμε την πάλη μας συσπειρωμένοι γύρω από τις επιτροπές αγώνα του ΠΑΜΕ, στήνοντας επιτροπές αγώνα σε όλα τα αμαξοστάσια». Αλλωστε βασική προϋπόθεση για την κλιμάκωση της πάλης είναι η οργάνωση μέσα στους τόπους δουλειάς, η σταθεροποίηση της πάλης που θα υπηρετεί και το δικαίωμα σε σταθερή και με πλήρη δικαιώματα εργασία και το δικαίωμα σε ασφαλείς και φτηνές μεταφορές. Πάλη δηλαδή που αφορά όλο το λαό, γι' αυτό και οι εργαζόμενοι του κλάδου πρέπει αποφασιστικά να δυναμώσουν τον αγωνιστικό συντονισμό με το σύνολο της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.
Ετσι, οι εργαζόμενοι οδηγοί στα λεωφορεία προχωρούν σε στάσεις εργασίας (11 π.μ.-4.30 μ.μ.) στις 18 και στις 21 Φλεβάρη, 24ωρη απεργία στις 23 Φλεβάρη, στάση εργασίας (11 π.μ.-4.30 μ.μ.) στις 25 Φλεβάρη, στάση εργασίας (11 π.μ.-5 μ.μ.) στις 28 Φλεβάρη (τη μέρα εκείνη θα επιδιωχθεί να γίνει κοινή συγκέντρωση - συζήτηση με τους εργαζόμενους από όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς).
Το πρόγραμμα αυτό σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχει πάρει το ΔΣ του Σωματείου της κίνησης θα ακολουθήσουν και οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ.
βρε παιδιά, όλα καλά αλλά την απεργια στις 23/2 μηπως πρέπει να την ξανασκεφτουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήπως θα κατέβει ο κόσμος κάτω;