Σελίδες

15 Ιαν 2011

Κάθετοι, πλέον, οι διαχωρισμοί

Η κουβέντα για τις συγκοινωνίες είναι ναρκοθετημένη. Ξεκινά με την παραδοχή ότι οι συγκοινωνίες παράγουν έλλειμμα σα να πρόκειται για κάτι κακό. Ναι, οι συγκοινωνίες παράγουν έλλειμμα γιατί το κεφάλαιο μεταφέρει έτσι την εργατική δύναμη εκεί που θα την εκμεταλλευτεί χωρίς να πληρώνει το ίδιο το κόστος μεταφοράς, αλλά με κρατικό χρήμα, δηλαδή και πάλι με χρήμα που έχουν προπληρώσει οι εργαζόμενοι.
Αν οι καπιταλιστές πράγματι θέλουν συγκοινωνίες χωρίς έλλειμμα, δεν έχουν παρά να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να πληρώσουν το κόστος μεταφοράς των εργατών.
Η αστική προπαγάνδα θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να δεχτούν σαν αυτονόητο αυτό που η αστική τάξη προβάλλει ως ένα το κρατούμενο, τα ελλείμματα, και με βάση αυτό να δεχτούν ότι όλα πρέπει να ξεκινήσουν από μηδενική βάση. Αυτό είναι μια κομπίνα ολκής. 
Το κυβερνητικό νομοσχέδιο προβλέπει ότι δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις. Δηλαδή, στις συγκοινωνίες επιχειρούν να περάσουν ως δεδικασμένο ότι η ταξική πάλη μόλις αρχίζει. Μόνο που η ταξική πάλη έχει αρχίσει δύο αιώνες πριν. Το αποτέλεσμά της αντανακλάται και στις συλλογικές συμβάσεις. Κανένας δεν μπορεί να επιβάλει μηδενική αφετηρία. Και οι συνδικαλιστές που θα δεχτούν τέτοια συζήτηση θα περάσουν με μαύρα γράμματα στην Ιστορία. Ο νοών νοείτω, αλλά επειδή ορισμένοι μπορεί να κάνουν πως δεν κατάλαβαν, το λαϊκό κίνημα πρέπει να υπερασπίσει τη δημόσια συγκοινωνία, ακόμα και αν οι εργατοπατέρες τολμήσουν να πουλήσουν έναν αγώνα που αφορά πολύ περισσότερους από τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες.
Η προχτεσινή ανακοίνωση του ΚΚΕ για το συγκεκριμένο θέμα δεν αφήνει κανένα περιθώριο σε όσους πουν αύριο «δεν ήξερα».
Αναφέρει: Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση, στόχος της δεν είναι να βελτιώσει τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά να απαλλάξει εντελώς το κράτος από μια υποχρέωση που ποτέ δεν υλοποίησε επαρκώς, την εξασφάλιση με κρατική χρηματοδότηση δημόσιων, σύγχρονων συγκοινωνιών. Να ισοπεδώσει μισθούς και εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, να δημιουργήσει προϋποθέσεις, για να παραδοθούν αυτές ολοκληρωτικά στα νύχια των μεγάλων επιχειρηματιών.
Το μεγαλύτερο θύμα θα είναι τα λαϊκά στρώματα, που ενώ θα πληρώνουν όλο και πιο ακριβά εισιτήρια, η κατάσταση στις συγκοινωνίες θα χειροτερεύει συνεχώς και δραματικά. Οδυνηρές θα είναι οι συνέπειες και για τους εργαζόμενους σε αυτές.
Το κόστος λειτουργίας και εκσυγχρονισμού τους θα βαραίνει αποκλειστικά τους επιβάτες και τους εργαζόμενους σε αυτές, εφόσον θα λειτουργούν χωρίς κρατική στήριξη και με την ευθύνη των Ανωνύμων Εταιρειών και θα προχωρούν κάθε τρεις μήνες σε αυξήσεις στα εισιτήρια, μειώσεις μισθών και προσωπικού, περικοπές δρομολογίων και γραμμών.
Τα ελλείμματα και τα διάφορα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες τα δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ μεθοδευμένα και σκόπιμα. Αντί να καλύπτουν το 70% του κόστους λειτουργίας, δεν έδιναν για χρόνια ολόκληρα ούτε το 10%, οδηγώντας σε τοκογλυφικό δανεισμό τους από τις τράπεζες. Τώρα με το νέο νομοσχέδιο, όπου η υποχρέωση του κράτους μειώνεται στην κάλυψη του 40%, το πρακτικό αποτέλεσμα θα είναι το πλήρες κλείσιμο της στρόφιγγας.
Η κυβέρνηση για μία ακόμα φορά χρησιμοποιεί το ψέμα, τη συκοφαντία και τον αυταρχισμό, για να εξαπατήσει το λαό, να διασπάσει τους εργαζόμενους, να κάμψει τις κινητοποιήσεις.
Η κυβερνητική τρομοκρατία και τα μέτρα στις αστικές συγκοινωνίες πρέπει να συναντήσουν τώρα κοινό εργατικό λαϊκό μέτωπο απόκρουσης και αντεπίθεσης. Καμία αύξηση στα εισιτήρια, δωρεάν εισιτήρια για όλους το πρωί και για τους ανέργους, τους φοιτητές, τους μαθητές όλες τις ώρες. Σύγχρονες και αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες.
Ο αγώνας των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και γενικότερα μπορεί να γίνει ισχυρός και αποτελεσματικός, στο βαθμό που αντιπαλεύει το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, συμβάλλει στη διαμόρφωση της λαϊκής συμμαχίας που μπορεί να την ανατρέψει, να κατακτήσει την εξουσία για δρόμο ανάπτυξης υπέρ του λαού και όχι των μονοπωλίων.
***
και η Yποκρισία:
Σε μια εφημερίδα(ΤΑ ΝΕΑ), στην ίδια εφημερίδα, στις πίσω σελίδες υπάρχει ένα ανατριχιαστικό ρεπορτάζ που περιγράφει πώς νομιμότατα η εξουσία εξευτελίζει έναν άνθρωπο. Στην ίδια εφημερίδα το κύριο άρθρο εγκαλεί για ανομία όσους κινητοποιούνται απέναντι στην εξουσία που επικαλείται τη νομιμότητα για να επιβάλει αντιλαϊκές πολιτικές. Εντελώς συμπτωματικά, αυτή η εξουσία, όπως στο Ισραήλ έτσι κι εδώ, εξευτέλισε προχτές έναν άνθρωπο στο Παγκράτι με πρόσχημα ότι έμοιαζε με κάποιον άλλον.
Δεν υπάρχει αντινομία στα προηγούμενα. Η νομιμότητα ήταν πάντα θέμα συσχετισμών. Και η ανομία πάντα θέμα κυρίαρχης τάξης. Η κυρίαρχη - σήμερα - τάξη επιβάλλει ως νομιμότητα τη βαρβαρότητα που έχει ανάγκη η ίδια για να αυγατίσει τα κέρδη της. Είναι θέμα των από κάτω να βρουν τον τρόπο να αφαιρέσουν την εξουσία από τους εκμεταλλευτές.
Ολα αλλάζουν, όταν αλλάξει η τάξη που βρίσκεται στην εξουσία. Ισχύει για το Ισραήλ, ισχύει και εδώ.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου