Λυπούμαστε βαθιά, με ό,τι είδαμε και ακούσαμε, μα εκείνον το Μίκη δε μπορεί κανείς να μας τον πάρει. Μας ανήκει. Τον Μίκη της εξέδρας τον χαρίζουμε στην αστική ολιγαρχία, στους κάθε λογής «πατριώτες» που θέλουν το λαό να δίνει το αίμα του και τον ιδρώτα του γι’ τ’ αφέντη το φαΐ, και τους πνευματικούς υπηρέτες τους«Ανεξάρτητα από τις όποιες διαφωνίες μας είμαστε όλοι πατριώτες». Τη φράση αυτή ανέφερε, προς το τέλος της ομιλίας του στο συλλαλητήριο του Συντάγματος, ο Μίκης Θεοδωράκης. Και ερχόμαστε, εμείς οι ταπεινοί μπροστά στους αγώνες και την ιστορική διαδρομή του Μίκη, να ρωτήσουμε:
Είναι άραγε όλοι πατριώτες, Μίκη;
- Πατριώτες οι αγωνιστές του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, πατριώτες και οι ταγματασφαλίτες της Κατοχής; Διότι ανάμεσα στο πλήθος που σε χειροκροτούσε, Μίκη, βρίσκονταν και οι πολιτικοί απόγονοι των χιτών και των ταγματασφαλιτών, οι χρυσαυγίτες.
- Πατριώτες οι σύντροφοι σου στο κίνημα των Λαμπράκηδων, πατριώτες και οι Γκοτζαμάνηδες του μετεμφυλιακού αστικού κράτους; Διότι ανάμεσα στο πλήθος που ζητωκραύγαζε για το λόγο σου υπήρχαν και σύγχρονοι Γκοτζαμάνηδες, πολιτικοί και ιδεολογικοί απόγονοι αυτών που σκότωσαν το Λαμπράκη.
- Πατριώτες οι αγωνιστές της αντιδικτατορικής πάλης (την οποία δόξασες με τα τραγούδια σου), πατριώτες και οι χουντικοί; Γιατί, Μίκη, στην πλατεία Συντάγματος που μίλησες σήμερα, υπήρχαν και νοσταλγοί των Παπαδόπουλων και των Παττακών. Τι είδους «πατριώτες» είναι, άραγε, οι πολιτικοί και ιδεολογικοί απόγονοι αυτών που «χτυπούσαν στην ταράτσα τον Ανδρέα», Μίκη;
- Τι είδους «πατριώτες» είναι, άραγε, οι εγκληματίες ναζί της Χρυσής Αυγής, η χιτλερική σαπίλα του ντουνιά και τα κάθε λογής φασιστικά αποβράσματα στους οποίους απευθύνθηκες σήμερα, Μίκη;
- Τι είδους «πατριώτες» είναι οι υμνητές του χουντικού δολοφόνου Ντερτιλή – όπως ο φασίστας μητροπολίτης Καλαβρύτων- και τα λοιπά ακροδεξιά απολοιφάδια που σε χειροκρότησαν σήμερα, Μίκη;
Να μας συγχωρέσεις, αγαπημένε μας Μίκη, αλλά η «πατρίδα» όλων αυτών δεν είναι και δική μας πατρίδα. Την ιστορία, που γράφτηκε με αίμα και θυσίες, δεν πρόκειται να τη σβήσουμε μονοκονδυλιά στο όνομα μιάς επίπλαστης- και βολικής για τους αστούς αφεντάδες – «εθνικής ενότητας».
Νας μας συγχωρέσεις, Μίκη, αλλά η πατρίδα που ύμνησες- και κάποτε τίμησες- μέσα απ’ την αξεπέραστη μουσική σου, η πατρίδα του Άξιον Εστί και της Ρωμιοσύνης, η πατρίδα του Ρίτσου, του Βάρναλη, του Λειβαδίτη, ουδεμία σχέση είχε, έχει και θα έχει με την «πατρίδα» των Κασιδιάρηδων, των Αμβρόσιων και των Τζήμερων.
Να μας συγχωρέσεις- και πάλι Μίκη- αλλά ο δικός μας Μίκης Θεοδωράκης, αυτός που έβαλε ανεξίτηλη την σφραγίδα του στην καρδιά και το μυαλό μας, ο Μίκης της Μακρονήσου και του Ωρωπού, του ΕΑΜ, του βραβείου Λένιν, ο Μίκης του Πέτρουλα, του Λαμπράκη, του Παναγούλη, που δε βολεύονταν παρά μόνο στον ήλιο και το δίκαιο – δεν έχει καμία σχέση με αυτόν που είδαμε χτες στην εξέδρα και δεν πιστεύαμε όσα ακούγαμε.
Λυπούμαστε βαθιά, με ό,τι είδαμε και ακούσαμε, μα εκείνον το Μίκη δε μπορεί κανείς να μας τον πάρει. Μας ανήκει. Τον Μίκη της εξέδρας τον χαρίζουμε στην αστική ολιγαρχία, στους κάθε λογής «πατριώτες» που θέλουν το λαό να δίνει το αίμα του και τον ιδρώτα του γι’ τ’ αφέντη το φαΐ, και τους πνευματικούς υπηρέτες τους.
Υπάρχουν αξιότεροι αγωνιστές του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ και του ΔΣΕ, των οποίων η στάση αξίζει αναφοράς και μνείας, οχι ο θεοδωρακης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον Μίκη Θεοδωράκη απάντησε πληρέστερα, ο νεοναζί Ηλίας Κασιδιάρης και ο φασίστας υιός Σκαλούμπακα, πλέκοντάς του εγκώμια για την πολιτική του τοποθέτηση και συγχωρώντας τον που υπήρξε κομμουνιστής. Τους ξέπλυνε και τον συγχώρεσαν. Αυτό.
Άλλωστε, το "φαινόμενο" Μίκης ξεκινά από τότε που κατηγορούσε τους "γενίτσαρους της ΚΝΕ" ότι "απειλούν τη ζωή του" και από όταν βγήκε με τις πυτζάμες στα κανάλια να υπερασπιστεί τον Πάγκαλο για την παράδοση του Οτσαλάν στους Τούρκους.
Αντίο Μίκη ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράμμα στον Μίκη Θεοδωράκη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσα γράμματα έγραψες, ας σου γράψω κι εγώ ένα…
Πρόθυμος να στηρίξεις το σύστημα, είπες το : «Καραμανλής ή τανκς».
Όταν η κυβέρνηση Σημίτη παρέδωσε τον Οτσαλάν, στήριξες το σύστημα, την παράδοση
του Οτσαλάν και την Κυβέρνηση.
Όταν το ’89 σε έχρισαν υπουργό της συνεργασίας με το σύστημα, τη δεξιά, έβγαλες λόγους για το «μεγάλο έργο» που ερχόταν, περνώντας πάνω από τη Γυάρο και τη Μακρόνησο.
Σήμερα, επιστρατεύτηκες αυτοβούλως, να συνεργαστείς με το σύστημα, στην παραγωγή εθνικισμού, εξυπηρετώντας τα σχέδια του, και πλάι στις παρελάσεις της Χ.Α, να νομιμοποιήσεις αυτό το έγκλημα, περνώντας για άλλη μια φορά πάνω από τη Γυάρο και
τη Μακρόνησο…
Δεν θα ξεχωρίσω τον «Μίκη της καρδιάς» μας σαν να είναι άλλος από εσένα.
Θα σε καταγγείλω για συνεργασία με το σύστημα, ενάντια στον λαό της Γυάρου και της Μακρονήσου, ενάντια στον λαό που ο αγώνας του σε ενέπνευσε να γράψεις τη μουσική
του, ενάντια στον λαό του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ,θα σε καταγγείλω ως αυτόν που στρώνει το κόκκινο χαλί στον εθνικισμό… Έχω κι εγώ μια πατρίδα, αλλά είναι πολύ μακριά εννοιολογικά από
τη δική σου…
Τα στερνά λένε, τιμούν τα πρώτα. Τα δικά σου πρώτα, είναι πολύ μακριά..και τα στερνά
τα σκέπασαν…
Της Ιωάννας Κατσίμπα, από δημοσίευση στο f/b
Συνεπώς αντί να συζητούμε για το μεγαλείο του Μίκη Θεοδωράκη, το αγωνιστικό του παρελθόν και τι ωραία τραγούδια έχει γράψει, προτείνω να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι ακριβώς επιτυγχάνει η στάση του αυτή τη στιγμή. Ο ταπεινωμένος άνθρωπος διψάει για κάτι που θα τον βγάλει από την ταπείνωση του. Μετά τη γελοιοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ, δυστυχώς αυτόν τον ρόλο αναλαμβάνει με το χειρότερο τρόπο ο εθνικισμός. Άνθρωποι που δεν τόλμησαν να ψελλίσουν μία κουβέντα χάνοντας τα σπίτια τους, θα νιώθουν υπερήφανοι γιατί είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Και κάθε φορά που θα το λένε αυτό, είτε φορούν στολές από το Jumbo είτε όχι, θα μου έρχεται στο μυαλό το ίδιο πράγμα μόνο: Ποιος Μεγαλέξανδρος, βρε κακομοίρη, που ρουφιανεύεις τον συνάδελφο για την αγάπη του αφεντικού και ονειρεύεσαι ασπίδες και πανοπλίες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρω ότι είναι δείγμα κακής ρητορικής όταν κανείς για ψύλλου πήδημα μεταφέρεται στη χιτλερική Γερμανία για να κάνει παραλληλισμούς, ωστόσο με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή συζητούμε για φασίστες με τη βούλα, για κανονικούς νεοναζί, εκτιμώ ότι η σύγκριση αυτή είναι θεμιτή. Ένα από τα πράγματα λοιπόν που σοκάρουν όταν κάνεις μελετά την ιστορία του μεσοπολέμου είναι πως ούτε εκείνοι οι άνθρωποι ήταν ορκισμένοι εθνικοσοσιαλιστές που αρέσκονταν να ψήνουν Εβραίους στα κρεματόρια. Και πάλι υπήρχαν βαθμοί συνενοχής. θα με ρωτήσει κανείς ποιο είναι το έγκλημα στο οποίο γίνονται συνένοχοι αυτή τη στιγμή όσοι συμμετέχουν σε ένα συλλαλητήριο για τη Μακεδονία.