Σελίδες

2 Φεβ 2013

Ποιοι νοιάζονται για τα νησιά και τις συγκοινωνίες;


Πρόκληση που ξεπερνάει κάθε όριο απέναντι στους ναυτεργάτες, τις εργατικές λαϊκές οικογένειες των νησιών και συνολικά τους εργαζόμενους της χώρας αποτελούν τα όσα αναφέρει στην επιστολή του ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, προς τα ναυτεργατικά σωματεία.
Με στόχο να συκοφαντήσει, να λοιδορήσει την απεργία στα καράβια δουλεύοντας για λογαριασμό των εφοπλιστών, ξαφνικά τον πήρε ο πόνος «για την αναγκαιότητα της εύρυθμης κι απρόσκοπτης παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων ενδομεταφορών»! Ενώ «ανακάλυψε» ότι: «η αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα με σύνοδες συνέπειες την ομαλή διαβίωση των κατοίκων, την έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, προκαλεί και οξύνει τα προβλήματα στις ήδη βεβαρυμένες από την οικονομική κρίση τοπικές κοινωνίες των νησιών μας»!
Είναι προφανές ότι ο υπουργός και η συγκυβέρνηση έχουν αναγάγει σε τέχνη, την αντιστροφή της πραγματικότητας για να περάσουν τους άθλιους σχεδιασμούς
τους, που αποκλειστικό γνώμονα έχουν την υπεράσπιση της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των μονοπωλίων.
Ο υπουργός εμφανίζεται ευαίσθητος «για την εύρυθμη και απρόσκοπτη» λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν η κυβέρνησή του, συνεχίζοντας και εντείνοντας τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, με το νομοσχέδιο για την «ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», το οποίο οι ναυτεργάτες απεργούν για να μην περάσει, αποδιαρθρώνει πλήρως τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να δρομολογούν και να αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με το συμφέρον τους, απειλώντας νησιά με πλήρη αποκλεισμό. Πριν ακόμα ψηφιστεί το νομοσχέδιο οι εφοπλιστές έχουν αρχίσει να το εφαρμόζουν. Για παράδειγμα εδώ και 15 μέρες η ΝΕΛ με το «έτσι θέλω» έχει αποδρομολογήσει δύο πλοία της, τα «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» και «EUROPEAN EXPRESS». Αφησε νησιά π.χ. Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος να καλύψουν τις ανάγκες τους, να εξασφαλίσουν τα «είδη πρώτης ανάγκης» με ένα καράβι, το «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», και αυτό όποτε «πιάσει». Καταδίκασε το Β. Αιγαίο να εξυπηρετείται επίσης από ένα καράβι, το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», για το οποίο μάλιστα έχει δηλώσει την πρόθεσή της να το αποδρομολογήσει γιατί «δε βγαίνει». Επιπρόσθετα η εταιρεία σταμάτησε τα πλοία, ενώ οφείλει στους ναυτεργάτες μισθούς ως και 6 μηνών.
Ο Κ. Μουσουρούλης κάνει λόγο για την «ομαλή διαβίωση των κατοίκων» των νησιών οι οποίοι πριν ακόμα εφαρμοστούν τα νέα ακόμα χειρότερα μέτρα, βλέπουν καράβι με το κιάλι, πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια και ναύλα, τιμές που μετακυλίονται στα εμπορεύματα κάνοντας ακόμα πιο δυσβάσταχτη τη ζωή τα νησιά. Χώρια ότι, όχι μόνο «χρυσοπληρώνουν» αυτές τις «υπηρεσίες» των εφοπλιστών - τόσο με τα εισιτήρια, όσο και με τις επιδοτήσεις προς τους εφοπλιστές που και αυτές βγαίνουν από τις τσέπες τους - αλλά καλούνται να ταξιδέψουν και με σαπιοκάραβα, όπως το 40χρονο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ».
'Οσο για το ποιος πλήττει την υγεία των νησιωτών, για την οποία ο υπουργός εκφράζει την ανησυχία του, την απάντηση την έδωσαν οι κινητοποιήσεις των ίδιων των νησιωτών ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, που όχι μόνο εγκαταλείπει τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας χωρίς προσωπικό και υλικά, αλλά τώρα τα συγχωνεύει κιόλας.
Η αλήθεια λοιπόν είναι διαφορετική από αυτή που η κυβέρνηση παρουσιάζει. Εκείνοι που πραγματικά νοιάζονται για την απρόσκοπτη λειτουργία των συγκοινωνιών, για να μην ερημώνουν τα νησιά, για να κυκλοφορούν τα πλοία με ασφάλεια και όχι με εξαντλημένα πληρώματα, για να υπάρχουν φτηνές και τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες για το λαό, είναι οι ναυτεργάτες που αντιπαλεύουν την πολιτική που υπηρετεί τους εφοπλιστές. Πολιτική που ακριβώς επειδή υπηρετεί το κεφάλαιο δε θα μπορέσει ποτέ να ικανοποιήσει τις λαϊκές ανάγκες.
Γι' αυτό «όλοι στους καταπέλτες»!
902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου