Σελίδες

29 Ιαν 2012

Κυκλοφορούν πολυτελείς πλωτές «παγίδες θανάτου».


Το πολύνεκρο ναυάγιο του «COSTA CONCORDIA» αναδεικνύει τις οδυνηρές συνέπειες που θα έχει το ν/σ για την πλήρη άρση του καμποτάζ
Οσο και αν προσπαθούν να στήσουν σκηνικό συγκάλυψης των αιτιών, που έστειλαν στον υγρό τάφο, σύμφωνα με το μέχρι τώρα απολογισμό, 16 ανθρώπους, ενώ αγνοούνται άλλοι 19, επιβάτες στο υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο «COSTA CONCORDIA» της ιταλικής εταιρείας «Costa Cruises» θυγατρική του μονοπωλιακού μεγαθηρίου «Carnival», επιρρίπτοντας κάθε ευθύνη αποκλειστικά και μόνο στον πλοίαρχο, δηλαδή «στους φτωχοδιάβολους», για να «ξεπλύνουν» ένα ακόμα εφοπλιστικό έγκλημα, για να «βγει λάδι» συνολικά η πολιτική που το στηρίζει, τα στοιχεία βοούν και
προειδοποιούν. Επιβεβαιώνουν και με αυτό το πολύνεκρο «φονικό», δηλαδή με τον πιο τραγικό τρόπο, ότι η πολιτική ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου μετατρέπει τα καράβια σε «παγίδες θανάτου» και απειλεί ευθέως πλήρωμα, επιβάτες και περιβάλλον. Οτι δεν μπορεί να γίνεται λόγος για προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, όσο η ναυτιλία και στην προκειμένη περίπτωση η κρουαζιέρα, θα λειτουργεί με γνώμονα την κερδοφορία των εφοπλιστών, των μονοπωλίων, του κεφαλαίου.
Καίριο πλήγμα στις συνθήκες ασφαλείας
Ποιος ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες που μετέτρεψαν σε «πλωτό φέρετρο», το ... «πλωτό θέρετρο» όπως διαφημιζόταν από την εταιρεία του, το «COSTA CONCORDIA»; «Αριθμός πληρώματος και εθνικότητα: 1.068 Διεθνείς»! Ο χαρακτηρισμός «διεθνές» πλήρωμα είναι και η απτή επιβεβαίωση ότι το «μοιραίο» κρουαζιερόπλοιο ήταν πλωτό γκέτο. Αυτού του «είδους» η σύνθεση πληρώματος, όπως έχουν προειδοποιήσει κατ' επανάληψη τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, πλήττει την ασφάλεια του πλοίου και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Τα διεθνή πληρώματα, είναι πληρώματα «βαβέλ», όπου η πλειοψηφία των ναυτεργατών αν όχι όλοι είναι θύματα του διεθνούς δουλεμπορίου, είτε πληρώνονται με βάση τους μισθούς της χώρας προέλευσης. Είναι χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση με αποτέλεσμα να μη μπορούν να διαμαρτυρηθούν για εξαντλητικά ωράρια και παραβιάσεις ακόμα και των στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας, με ναυτικά πιστοποιητικά που είναι ανεξακρίβωτο αν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Σε κατάσταση ανάγκης η έλλειψη εκπαίδευσης, κοινής γλώσσας και επικοινωνίας, πλήττουν καίρια τις συνθήκες ασφαλείας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο στοιχείο που αναδείχθηκε στο συγκεκριμένο ναυάγιο ήταν η «κατάσταση χάους» στη διαδικασία εγκατάλειψης πλοίου και στη χρήση των σωστικών μέσων που είναι άγνωστο και αν επαρκούσαν. Ακριβώς η ίδια κατάσταση είχε επικρατήσει και στο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND» του ομίλου «ΛΟΥΗΣ» που από τον Απρίλη του 2007 βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας της Σαντορίνης, ρυπαίνοντας από τότε τη θαλάσσια περιοχή και με απολογισμό δύο αγνοούμενους επιβάτες. Η συντριπτική πλειοψηφία του πληρώματος του «SEA DIAMOND» και συγκεκριμένα 217 ναυτεργάτες ήταν «διεθνείς» και κυρίως από Νεπάλ και Βιρμανία.
Να τι εννοούν όταν λένε «ανάπτυξη» της κρουαζιέρας
Το μονοπώλιο της «Carnival» από χρόνια πριν, είχε θέσει ως αξίωση για να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, να εξασφαλιστεί αυτού του «τύπου» το καθεστώς, δηλαδή πληρώματα «διεθνή» για τα κρουαζιερόπλοια και πιο συγκεκριμένα να εφαρμόσει την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, όπως ακριβώς ορίζει ο εκτρωματικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που εξασφαλίζει την «πλήρη ελευθερία δράσης» του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ο νόμος ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2010, με αποτέλεσμα να μη μείνει ίχνος από ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα στα κρουαζιερόπλοια.
Ενώ τώρα το πολύνεκρο ναυάγιο του «COSTA CONCORDIA» έρχεται να συμπέσει με το πολυνομοσχέδιο που έχει έτοιμο η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου και αναμένεται να προωθηθεί προς ψήφιση στην ελληνική Βουλή, το οποίο ανάμεσα στα άλλα αίσχη, προβλέπει την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, ανοίγοντας «παράθυρο» και για την ακτοπλοΐα! Για την ακρίβεια, το νομοσχέδιο έρχεται να βγάλει από τη μέση κάποια «υπολείμματα» που είχε αφήσει ο νόμος για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα που έχει ψηφιστεί το 2010, υπολείμματα που έφερναν κάποια αστεία εμπόδια στην ελεύθερη δράση των πολυεθνικών, όπως ήταν οι συμβάσεις μεταξύ των εταιρειών της κρουαζιέρας και του ελληνικού δημοσίου, που προέβλεπαν εκτός από το γελοίο ποσό των 3,95 ευρώ ανά επιβάτη που θα έπρεπε να καταβάλουν οι εταιρείες, ότι το ...1% επί του συνολικού αριθμού πληρώματος θα έπρεπε να ήταν Ελληνες ναυτεργάτες. Τώρα καταργούνται και οι συμβάσεις.
Ετσι η «Carnival» έχει καταθέσει πρόγραμμα κρουαζιέρων με αφετηρία το λιμάνι του Ηρακλείου της Κρήτης, που θα ξεκινήσουν τον Ιούνη του 2012. Πρόκειται για 7ήμερες κρουαζιέρες από Ηράκλειο για Κω, Σάμο, Σμύρνη, Μύκονο, Σαντορίνη, Ρόδο και ξανά Ηράκλειο, οι οποίες θα εκτελούνται από πλωτό κάτεργο. Θα εκμεταλλεύεται τις θάλασσες της χώρας και υποδομές που είναι περιουσία του λαού, πλήττοντας, εκτός των άλλων, μικρές επιχειρήσεις, αυτοαπασχολούμενους, μικρούς επαγγελματίες.
Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, για το καλοκαίρι έχουν καταθέσει δηλώσεις για κατάπλου στον Πειραιά 800 κρουαζιερόπλοια, των οποίων τα πληρώματα θα είναι «διεθνή».
Επιπρόσθετα, πολυεθνικές εταιρείες κρουαζιέρας, που ανάμεσα τους είναι και η «Carnival», οι οποίες μυρίστηκαν «ψητό», ενδιαφέρονται για «επενδύσεις» στο «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα» του ΟΛΠ, του οποίου γνώμονας είναι ακριβώς η ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία των πολυεθνικών (πρόκειται για «έργα» επέκτασης προβλητών, δημιουργία μουσειακών χώρων, ξενοδοχεία κ.λπ., που θα γίνουν με παραχωρήσεις, χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ και παραδίδουν ολόκληρο το λιμάνι στα νύχια των πολυεθνικών καταστρέφοντας κάθε παραγωγική δραστηριότητα). Ενώ να σημειωθεί ότι κάθε τμήμα του λιμανιού που παραχωρείται, όπως ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο κινεζικό μονοπώλιο της COSCO, «καθαρίζεται» από εργασιακά δικαιώματα.
Κέρδη «βουτηγμένα» στο σύγχρονο δουλεμπόριο
Με άλλα λόγια, η όλη υπόθεση είναι, η τιμή της εργατικής δύναμης, που τα μονοπώλια - ειδικά σε περίοδο καπιταλιστικής κρίσης που γίνονται ακόμα πιο επιθετικά - θέλουν να την ισοπεδώσουν. Αυτή την αξίωση των μονοπωλίων άλλωστε υλοποιούν οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι, η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου, τα κόμματα της πλουτοκρατίας με τα απάνθρωπα, αντιλαϊκά μέτρα.
Αξιώνουν τσάμπα ναυτεργατικό δυναμικό, που θα παίρνει όσα του δίνουν και θα κάνει ό,τι του λένε, τινάζοντας στον αέρα και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Στην πιο άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, στη μαύρη ανασφάλιστη εργασία, στο σύγχρονο δουλεμπόριο, στηρίζουν και τα μονοπώλια της κρουαζιέρας τα αμύθητα κέρδη τους. Ο τζίρος της «Carnival» της οποίας ο στόλος ξεπερνά τα 100 πλοία, το 2010 ήταν 14,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ! Το πρώτο 3μηνο του 2011 τα καθαρά της κέρδη ήταν 216 εκατομμύρια δολάρια! Ανάλογη είναι η εικόνα και του άλλου πολυεθνικού κολοσσού της «Royal Caribbean» με την οποία συνεργάζεται και ο όμιλος Χανδρή. Υπολογίζεται ότι την τελευταία 5ετία, ανά έτος, τα κέρδη της είναι πάνω από 1 δισ. δολάρια ΗΠΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου