Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε, χτες, διαγωνισμό για τη λογοτεχνία (;), με όλο το σκεπτικό του σχολείου της «αγοράς»
Ενα δείγμα απ' την ...αντίληψη «άρπα - κόλλα» που θα έχει το σχολείο της «αγοράς» είναι ο μαθητικός διαγωνισμός που ανακοίνωσε, χτες, το υπουργείο Παιδείας. Με αφορμή τα 100 χρόνια από το θάνατο του Α. Παπαδιαμάντη και τα 100 χρόνια από τη γέννηση των Ο. Ελύτη, Ν. Γκάτσου και Σ. Τσίρκα, το υπουργείο Παιδείας οργανώνει ένα διαγωνισμό για τους μαθητές. Με μια μικρή «έρευνα» στη σχετική ιστοσελίδα (www.i-create.gr) μπορεί κανείς να διακρίνει το περιεχόμενό του. Οι μαθητές δε θα έρθουν σε επαφή ούτε στοιχειωδώς με το έργο των παραπάνω λογοτεχνών.
Οι μαθητές μέσα σε λίγους μήνες θα διαγωνιστούν σε τρία «αντικείμενα»: «Δημιουργία video διάρκειας έως 5 λεπτά», «σχεδιασμός blog - ιστολόγιου» και «σχεδιασμός αφίσας». Οι κύριες πηγές των μαθητών δε θα είναι - κυρίως - το έργο των λογοτεχνών και μια σχετική βιβλιογραφία, αλλά το ...YouTube! Οπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα, πηγές θα είναι «σύνδεσμοι σε κείμενα», «σχετικά video από το YouTube, τα αρχεία της ΕΡΤ, την Εκπαιδευτική Τηλεόραση».
Δεν πρόκειται για ...σύγχρονη αντίληψη προσέγγισης της λογοτεχνίας, αλλά για βασική αντίληψη για τη μάθηση στο «νέο» σχολείο. Οι νέες τεχνολογίες δε θα αξιοποιούνται βοηθητικά, αλλά θα είναι κυρίαρχες «προσφέροντας» την ευκολία. Είναι φανερό πως με το συγκεκριμένο διαγωνισμό δεν καλλιεργείται η αγάπη για τη λογοτεχνία και η «γνωριμία» με το έργο των τεσσάρων λογοτεχνών. Αντίθετα χτίζεται μια ολόκληρη αντίληψη που απομακρύνει τους μαθητές απ' το βιβλίο και τους μαθαίνει την «ευκολία» σε όλα.
Από Π.Α.ΜΕ Εκπαιδευτικών
Οι μαθητές μέσα σε λίγους μήνες θα διαγωνιστούν σε τρία «αντικείμενα»: «Δημιουργία video διάρκειας έως 5 λεπτά», «σχεδιασμός blog - ιστολόγιου» και «σχεδιασμός αφίσας». Οι κύριες πηγές των μαθητών δε θα είναι - κυρίως - το έργο των λογοτεχνών και μια σχετική βιβλιογραφία, αλλά το ...YouTube! Οπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα, πηγές θα είναι «σύνδεσμοι σε κείμενα», «σχετικά video από το YouTube, τα αρχεία της ΕΡΤ, την Εκπαιδευτική Τηλεόραση».
Δεν πρόκειται για ...σύγχρονη αντίληψη προσέγγισης της λογοτεχνίας, αλλά για βασική αντίληψη για τη μάθηση στο «νέο» σχολείο. Οι νέες τεχνολογίες δε θα αξιοποιούνται βοηθητικά, αλλά θα είναι κυρίαρχες «προσφέροντας» την ευκολία. Είναι φανερό πως με το συγκεκριμένο διαγωνισμό δεν καλλιεργείται η αγάπη για τη λογοτεχνία και η «γνωριμία» με το έργο των τεσσάρων λογοτεχνών. Αντίθετα χτίζεται μια ολόκληρη αντίληψη που απομακρύνει τους μαθητές απ' το βιβλίο και τους μαθαίνει την «ευκολία» σε όλα.
Από Π.Α.ΜΕ Εκπαιδευτικών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου