Με την απολογία του χρυσαυγίτη Αναστάσιου Πανταζή, γνωστού και ως «Τάσου», «Τασάρα» ή «Πανταζάρα», ολοκληρώθηκαν σήμερα, στη δίκη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, οι απολογίες για τη δολοφονική επίθεση στους κομμουνιστές και συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ.
Το μέλος του «5μελούς» Περάματος της Χρυσής Αυγής, αφού ....ξύπνησε (σ.σ. προανακριτικά είχε δηλώσει ότι κοιμόταν στο σπίτι του), θυμήθηκε μεν ότι ήταν στη δολοφονική επίθεση, αντιστρέφοντας όμως την πραγματικότητα και παρουσιάζοντας τα θύματα ως θύτες(!).
Ανέφερε ότι οι κομμουνιστές και συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, τους επιτέθηκαν με κοντάρια με κόκκινες σημαίες, ενώ κάποιοι φορούσαν και κράνη. Δεν απάντησε όμως στις επίμονες ερωτήσεις του δικαστηρίου, με ποιο τρόπο τελικά χτυπήθηκαν οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, με δεδομένο τον ισχυρισμό του ότι όχι μόνο δεν κρατούσαν τίποτα, αλλά και δύο σημαίες που είχαν ήταν στηριγμένες σε φυσοκάλαμο.... Ενδεικτικά ρωτήθηκε: «Βγαίνουν από το αυτοκίνητο φορώντας κράνη, ενώ βλέπουν απέναντι αφίσες και βούρτσες;», «Τι ήταν αυτό που τους φόβισε;», «Με τι μέσο προκλήθηκαν τότε οι βλάβες στους ανθρώπους του ΠΑΜΕ;», «Οι άλλοι του ΠΑΜΕ βγήκαν με τα κράνη. Ο Χατζηδάκης έφαγε την πέτρα. Εκείνοι είναι εξοπλισμένοι. Πώς και δεν προκάλεσαν περισσότερες σωματικές βλάβες;».
Προσπάθησε, επίσης, μάταια να πείσει το δικαστήριο πως το τάγμα εφόδου της Χρυσής Αυγής αποτελούνταν στην πλειοψηφία του από γιαγιάδες και παιδιά που παρέμειναν στο χώρο, σε αντίθεση με αυτόν και τους συγκατηγορουμένους του, που έτρεξαν για να διαφύγουν. Επιβεβαίωσε τις μαρτυρίες ότι βγήκε μπροστά και συστήθηκε με τη δικαιολογία ότι και αυτός (σ.σ. όπως και ο Χατζηδάκης) προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα. Αντίθετα επίσης με τα όσα υποστήριξε, υπάρχουν μαρτυρίες που αναφέρουν ότι εκείνο το βράδυ όχι μόνο έδινε εντολές, αλλά προσπάθησε να χτυπήσει τον Καραμπέρη με καδρόνι.
«Ψάχνεται» ακόμα στις συνεχόμενες αντιφατικές καταθέσεις του, ο σκοπός της νυχτερινής συγκέντρωσής τους το βράδυ της επίθεσης. Το αν τελικά βγήκαν δήθεν για αφισοκόλληση, για τρικάκια, για εφημερίδες, για να βάψουν, ή αν έβαψαν τελικά με πλαστική μπογιά και όχι με σπρέι που είναι ...ακριβό και δεν το προτιμούσαν, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε.
Δεν είμαι ο Τάσος σου...
Αρνήθηκε ότι οι αναφορές, το βράδυ της δολοφονικής επίθεσης, στη συνομιλία Λαγού - Δεβελέκου όπου ακούγεται το όνομά του: «Θα φάνε γερό πέσιμο τα κομμούνια. Έχουν βγει και βάφουνε. Μάζεψε ο Τάσος καμιά τριανταριά», είναι αυτός. Μάλιστα, παρέπεμψε σε άλλους... Τάσους όπως τον Παπαδόπουλο και τον Μιχάλαρο.
Όταν όμως του επισημάνθηκε από το δικαστήριο και την Πολιτική Αγωγή ότι την επόμενη ημέρα, σε συνομιλίες Λαγού, Δεβελέκου, Πατέλη γίνεται χρήση του επωνύμου του («περιχαρής ο Πανταζής», «τους μακελέψαμε», «θα στεναχωρηθεί ο Τάσος», «δεν στεναχωριέται η Πανταζάρα με αυτά», «το Πέραμα έπεσε στα χέρια του Τάσου», κλπ.) προσπάθησε να το δικαιολογήσει, μιλώντας για ειρωνικά σχόλια επειδή σηκώθηκε και έφυγε (!), γεγονός που δεν αποδεικνύεται όμως από τα συμφραζόμενα...
Επιβεβαιώνει επίσης, ότι μίλησε με τον Λαγό την άλλη μέρα και τον ενημέρωσε για την αποκαλούμενη συμπλοκή, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις της Χρυσής Αυγής μετά την επίθεση, που κάνει λόγο για ψέματα των κομμουνιστών. Δεν απάντησε για το αντικείμενο της συνομιλίας του με τον Λαγό λίγα λεπτά πριν τη δολοφονική επίθεση στους κομμουνιστές και συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ. Ενώ δεν ...θυμόταν τη συνομιλία του με τον Λαγό, μια εβδομάδα μετά τη δολοφονία Φύσσα.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι όπως είπε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, πήγε στην ομιλία Λαγού και άλλων στελεχών της ναζιστικής οργάνωσης στη Ζώνη, παρά το ότι δεν είχε προσωπικό ενδιαφέρον, γιατί δεν δούλευε στη Ζώνη. Όμως, όπως ανέφερε, «απλά είχα φίλους που είναι εργολάβοι (στα καράβια, στα ναυπηγεία) και ήθελα να δω αν αυτά που λένε θα πραγματοποιούνταν». Ενδεικτικά αναφέρουμε: Πρόεδρος: «Και έπρεπε να στείλουν εσάς;». Πανταζής: «Δεν με έστειλε κανείς. Ήθελα να δω, θα λέγανε ότι θα φέρουν καράβια, να δω, θα φέρουν; Με ενδιαφέρει, γιατί αν δουλεύει η Ζώνη, δουλεύουν όλα. Όλο το Πέραμα...».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου