Του Αϊκούτ Καδήρ
Φοιτητή Νομικής ΔΠΘ
Φοιτητή Νομικής ΔΠΘ
Αφορμή για την συγγραφή αυτού του άρθρου αποτελούν τα γεγονότα των τελευταίων 24 ωρών.
Παραβιάσεις της Σύμβασης γενοκτονίας, καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών, παραβίαση χιλιάδων διεθνών συνθηκών και σήμερα παραβίαση του διεθνούς δικαίου της θάλασσας και του γενικού διεθνούς δικαίου.
Η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας σε όλα τα κράτη του κόσμου δίνει την δυνατότητα να έχουν κυριαρχία και κυριαρχικά δικαιώματα στην θάλασσα. Μέχρι τα 12 (24 σε περίπτωση συνορεύουσας ζώνης) ναυτικά μίλια το Ισραήλ έχει σήμερα κυριαρχία, έχει την αιγιαλίτιδα ζώνη της και την συνορεύουσα ζώνη που εκεί δικαιούται να ασκήσει ορισμένες ενέργειες.
Αυτό που έγινε όμως με την επίθεση σε πλοία που...
Η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας σε όλα τα κράτη του κόσμου δίνει την δυνατότητα να έχουν κυριαρχία και κυριαρχικά δικαιώματα στην θάλασσα. Μέχρι τα 12 (24 σε περίπτωση συνορεύουσας ζώνης) ναυτικά μίλια το Ισραήλ έχει σήμερα κυριαρχία, έχει την αιγιαλίτιδα ζώνη της και την συνορεύουσα ζώνη που εκεί δικαιούται να ασκήσει ορισμένες ενέργειες.
Αυτό που έγινε όμως με την επίθεση σε πλοία που...
μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια 200 ναυτικά μίλια μακριά από το Ισραήλ και στην ανοιχτή θάλασσα αποτελεί ξεκάθαρα παραβίαση του διεθνούς δικαίου.
Στην ανοιχτή θάλασσα όλοι έχουν ελευθερίες και ένα πολεμικό κράτος εκτός από κάποιες περιπτώσεις (π.χ. επέμβαση σε άλλο πειρατικό πλοίο) δεν μπορεί να επεμβένει και επιτίθεται απέναντι σε άλλα πλοία.
Οι Εβραίοι μιλάνε σήμερα για κυριαρχικά δικαιώματα στην ανοιχτή θάλασσα, αλλά εκεί δεν έχουν τίποτα εκτός από κάποιες ελευθερίες (ναυσιπλοία, αλιεία, τοποθέτηση καλωδίων κτλπ). Η ανοιχτή θάλασσα ανήκει σε όλα τα κράτη του κόσμου με την έννοια ότι εφόσον δεν παραβιάζουν τα δικαιώματα των άλλων κρατών και είναι καλόπιστα μπορούν να ασκήσουν κάποια δικαιώματα και ελευθερίες που έχουν.
Όταν σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο ένα πλοίο ιδιωτικό επέμβει έναντι κάποιου άλλου ιδιωτικού πλοίου με σκοπό την ληστεία κτλπ αυτό καλείται πειρατεία. Όταν αυτό γίνεται όμως από πολεμικά πλοία ενός κράτους αυτό δεν ορίζεται από την Σύμβαση για το Δίκαιο της θάλασσας Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένοπλη ληστεία, αλλά η επέμβαση και επίθεση κατά των πλοίων που μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια έγινε για άλλους σκοπούς.
Επομένως, δεν στεκεί ο χαρακτηρισμός πειρατές ή ένοπλοι ληστές σε αυτήν την περίπτωση.
Αλλά η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας αυτή ορίζει και άλλα πράγματα.
Όταν κάποιος ασκήσει ένοπλη βία ή απειλήσει ότι θα ασκήσει ένοπλη βία στην ανοιχτή θάλασσα παραβιάζει ξεκάθαρα το γραπτό και εθιμικό διεθνές δίκαιο.Το Ισραήλ δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στην Σύμβαση αυτή, επομένως αυτό που έκανε σήμερα τα ξημερώματα είναι παράνομο. Αλλά δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε και εμείς κάτι καλύτερο από ένα κράτος το οποίο είναι οριακά νόμιμο/παράνομο σε όλες τις ενέργειες που κάνει, αλλά ακόμα και στην ύπαρξη, δημιουργία και αναγνώριση της.
Επειδή θα ήταν αμφίβολο αν θα μπορούσε να λυθεί η υπόθεση αυτή από κάποιο διεθνές δικαστήριο με βάση αυτά που είπαμε παραπάνω, θα ήταν καλύτερο τα κράτη τα οποία τα πλοία αυτά έχουν τις σημαίες τους να ασκήσουν διπλωματική προστασία για τους πολίτες τους (δηλαδή Ελλάδα, Τουρκία, Ιρλανδία, Αγγλία κτλπ) και να πάει αυτήν την εγκληματική πράξη ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης.
Ξεκάθαρα στο Χάρτη του ΟΗΕ και στο Καταστατικό του Διεθνούς Δικαστηρίου λέει ότι όποιο κράτους χρησιμοποιεί βία ή απειλή προς χρήση βίας αυτόματα υπάγεται στην αρμοδιότητα του Διεθνούς Δικαστηρίου. Βέβαια το Ισραήλ και σε αυτήν την περίπτωση δεν θα εφάρμοζε την απόφαση του Δικαστηρίου.
Για αυτό το λόγω το Συμβούλιο της Ασφαλείας πρέπει να δράσει άμεσα σήμερα, να επιβάλλει κυρώσεις εναντίον του Σιωνιστικού Εβραικού κράτους. Αλλά και αυτό αποκλείεται να γίνει όταν υπάρχουν μέλη Συμβουλίου Ασφαλείας που είναι υπό έλεγχο των Σιωνιστών και θα ασκήσουν veto σε κάποια ενδεχόμενη απόφαση.
Αμεσα κάποιος πρέπει να σταματήσει τους τρομοκράτες, νεοναζί, χιτλερικούς και φασίστες Εβραίους. Αν κάνουν σήμερα επίθεση στην ανοιχτή θάλασσα εναντίον ενός άλλου πλοίου, αύριο αν δεν τους σταματήσει κανείς θα κάνουν επίθεση και στα δικά μας πλοία ή ακόμα και στα κράτη μας αμφισβητώντας την εδαφική μας κυριαρχία.
Υπάρχει μια πολύ ωραία πρόταση:
"Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος. Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός. Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα, αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου... " Μπέρτολ ΜπρεχτΆρα λοιπόν, τι λέτε; Δεν ήρθε η ώρα να διαπιστωθεί αν πάνω από όλα είναι το δικαίο ή πάνω από όλα είναι ο ισχυρός και το δίκαιο που επιβάλλει;
Στην ανοιχτή θάλασσα όλοι έχουν ελευθερίες και ένα πολεμικό κράτος εκτός από κάποιες περιπτώσεις (π.χ. επέμβαση σε άλλο πειρατικό πλοίο) δεν μπορεί να επεμβένει και επιτίθεται απέναντι σε άλλα πλοία.
Οι Εβραίοι μιλάνε σήμερα για κυριαρχικά δικαιώματα στην ανοιχτή θάλασσα, αλλά εκεί δεν έχουν τίποτα εκτός από κάποιες ελευθερίες (ναυσιπλοία, αλιεία, τοποθέτηση καλωδίων κτλπ). Η ανοιχτή θάλασσα ανήκει σε όλα τα κράτη του κόσμου με την έννοια ότι εφόσον δεν παραβιάζουν τα δικαιώματα των άλλων κρατών και είναι καλόπιστα μπορούν να ασκήσουν κάποια δικαιώματα και ελευθερίες που έχουν.
Όταν σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο ένα πλοίο ιδιωτικό επέμβει έναντι κάποιου άλλου ιδιωτικού πλοίου με σκοπό την ληστεία κτλπ αυτό καλείται πειρατεία. Όταν αυτό γίνεται όμως από πολεμικά πλοία ενός κράτους αυτό δεν ορίζεται από την Σύμβαση για το Δίκαιο της θάλασσας Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένοπλη ληστεία, αλλά η επέμβαση και επίθεση κατά των πλοίων που μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια έγινε για άλλους σκοπούς.
Επομένως, δεν στεκεί ο χαρακτηρισμός πειρατές ή ένοπλοι ληστές σε αυτήν την περίπτωση.
Αλλά η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας αυτή ορίζει και άλλα πράγματα.
Όταν κάποιος ασκήσει ένοπλη βία ή απειλήσει ότι θα ασκήσει ένοπλη βία στην ανοιχτή θάλασσα παραβιάζει ξεκάθαρα το γραπτό και εθιμικό διεθνές δίκαιο.Το Ισραήλ δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στην Σύμβαση αυτή, επομένως αυτό που έκανε σήμερα τα ξημερώματα είναι παράνομο. Αλλά δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε και εμείς κάτι καλύτερο από ένα κράτος το οποίο είναι οριακά νόμιμο/παράνομο σε όλες τις ενέργειες που κάνει, αλλά ακόμα και στην ύπαρξη, δημιουργία και αναγνώριση της.
Επειδή θα ήταν αμφίβολο αν θα μπορούσε να λυθεί η υπόθεση αυτή από κάποιο διεθνές δικαστήριο με βάση αυτά που είπαμε παραπάνω, θα ήταν καλύτερο τα κράτη τα οποία τα πλοία αυτά έχουν τις σημαίες τους να ασκήσουν διπλωματική προστασία για τους πολίτες τους (δηλαδή Ελλάδα, Τουρκία, Ιρλανδία, Αγγλία κτλπ) και να πάει αυτήν την εγκληματική πράξη ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης.
Ξεκάθαρα στο Χάρτη του ΟΗΕ και στο Καταστατικό του Διεθνούς Δικαστηρίου λέει ότι όποιο κράτους χρησιμοποιεί βία ή απειλή προς χρήση βίας αυτόματα υπάγεται στην αρμοδιότητα του Διεθνούς Δικαστηρίου. Βέβαια το Ισραήλ και σε αυτήν την περίπτωση δεν θα εφάρμοζε την απόφαση του Δικαστηρίου.
Για αυτό το λόγω το Συμβούλιο της Ασφαλείας πρέπει να δράσει άμεσα σήμερα, να επιβάλλει κυρώσεις εναντίον του Σιωνιστικού Εβραικού κράτους. Αλλά και αυτό αποκλείεται να γίνει όταν υπάρχουν μέλη Συμβουλίου Ασφαλείας που είναι υπό έλεγχο των Σιωνιστών και θα ασκήσουν veto σε κάποια ενδεχόμενη απόφαση.
Αμεσα κάποιος πρέπει να σταματήσει τους τρομοκράτες, νεοναζί, χιτλερικούς και φασίστες Εβραίους. Αν κάνουν σήμερα επίθεση στην ανοιχτή θάλασσα εναντίον ενός άλλου πλοίου, αύριο αν δεν τους σταματήσει κανείς θα κάνουν επίθεση και στα δικά μας πλοία ή ακόμα και στα κράτη μας αμφισβητώντας την εδαφική μας κυριαρχία.
Υπάρχει μια πολύ ωραία πρόταση:
"Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος. Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός. Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα, αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου... " Μπέρτολ ΜπρεχτΆρα λοιπόν, τι λέτε; Δεν ήρθε η ώρα να διαπιστωθεί αν πάνω από όλα είναι το δικαίο ή πάνω από όλα είναι ο ισχυρός και το δίκαιο που επιβάλλει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου