Σελίδες

3 Αυγ 2011

«Δημόσιο συμφέρον» το συμφέρον των μονοπωλίων.



Ρεσιτάλ υποκρισίας χθες στη Βουλή, από τον υπουργό Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση που δήλωσε αποφασισμένος να προχωρήσει στην «απελευθέρωση του επαγγέλματος» γιατί ...αυτό επιτάσσει το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των εργαζομένων!!! 
Εντονη ήταν η αντίδραση του βουλευτή του ΚΚΕ Νίκου Καραθανασόπουλου
που τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μονοπωλίων που θα διεισδύσουν στην αγορά πετώντας έξω χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους. 
Η συζήτηση έγινε στο πλαίσιο ενημέρωσης της επιτροπής Οικονομικών της Βουλής για το θέμα.

Επιχειρώντας να αποδώσει ...φιλολαϊκά κίνητρα στην πολιτική της κυβέρνησης, ο υπουργός Μεταφορών υποστήριξε πως «με την πολιτική της απελευθέρωσης προασπίζουμε το δημόσιο συμφέρον» αφού «το σύστημα δεν εξυπηρετεί τους εργαζόμενους οδηγούς, που εργάζονται με ολοένα χαμηλότερη αμοιβή» και «αντιδρούν μόνο οι ιδιοκτήτες ταξί». Επίσης ανέφερε ότι η απελευθέρωση «θα επιτρέψει να εξυπηρετηθούν οικονομικά και ποιοτικά οι χρήστες του επαγγέλματος». Επίσης αναφέρθηκε σε «αγοραπωλησίες αδειών με μαύρα χρήματα, άρα φοροδιαφυγή» υποστηρίζοντας ότι με το σημερινό σύστημα «αποκλείουμε την πρόσβαση στην αγορά εργασίας όταν η ανεργία συνιστά το μεγαλύτερο κοινωνικό πρόβλημα». 
Τέλος ανέφερε ότι έχει και συμβολικό χαρακτήρα η εφαρμογή της νομοθεσίας που έχει ψηφιστεί και ότι «οι ιδιοκτήτες αδειών πρέπει να επωμιστούν το κόστος της ανάπτυξης της χώρας», προσθέτοντας πως «είναι παντελώς αδικαιολόγητη κάθε μορφή κινητοποίησης» αφού η κυβέρνηση θα καταθέσει τις απόψεις της στο τέλος του μήνα.
«Το δημόσιο συμφέρον που λέτε ότι εξυπηρετείτε είναι το συμφέρον των μονοπωλιακών ομίλων» τόνισε απαντώντας στον υπουργό Μεταφορών, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος. 
Οπως είπε, η περίφημη απελευθέρωση που προωθεί η κυβέρνηση αποτελεί «πλήγμα για τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους που η κυβέρνηση τους σπρώχνει στη φτώχεια και την εξαθλίωση». 
Την ίδια στιγμή, επισήμανε, χύνει «κροκοδείλια δάκρυα για τον τουρισμό αφού οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να πάνε διακοπές, εξαιτίας της πολιτικής της». «Λέτε ψέματα ότι η απελευθέρωση έχει να κάνει με τη διαχείριση της κρίσης» επισήμανε στη συνέχεια λέγοντας πως στοχεύει στη «συγκέντρωση σε λίγους επιχειρηματικούς ομίλους και το βίαιο πέταγμα από την αγορά χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων»
Τόνισε: «είμαστε αντίθετοι με την πολιτική της απελευθέρωσης» σημειώνοντας πως «τα καρτέλ τα δημιουργεί ο ανταγωνισμός» και έτσι θα «παρέχονται πανάκριβες υπηρεσίες για τον λαό». 
Ο Νίκος Καραθανασόπουλος ανέφερε ότι σήμερα οι «επιχειρήσεις θέλουν να πάρουν το φιλέτο που είναι τα λιμάνια, τα αεροδρόμια» και ότι «αποτελεί τουλάχιστον πρόκληση να σας πιάνει το ενδιαφέρον για τους εργαζόμενους οδηγούς» αφού «καταργείτε ωράρια και ασφαλιστικά δικαιώματα» και «οι συνθήκες που θα αντιμετωπίσουν στην μονοπωλιακή αγορά θα είναι πολύ χειρότερη» μια και «θέλετε εργαζόμενους των 400 και των 500 ευρώ». 
Επίσης ο βουλευτής του ΚΚΕ σχολίασε το επιχείρημα περί αφορολόγητων αγοραπωλησιών αδειών λέγοντας: «μιλάτε για φοροδιαφυγή όταν από το 1977 υπάρχει αυτό το καθεστώς αγοραπωλησίας των αδειών»
Τέλος, καταθέτοντας τη θέση του ΚΚΕ ξεκαθάρισε: «εμείς λέμε να υπάρξουν δωρεάν μεταφορές για τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού. Η μεταφορά δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα», «να καταργηθεί η επιχειρηματική δραστηριότητα». Αυτό απαιτεί - πρόσθεσε - «δημόσιο τομέα μεταφορών με συμπληρωματικό ρόλο των ταξί μέσα από συνεταιρισμούς».
Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που έχουν ψηφίσει «με τα τέσσερα» το σύνολο της κυβερνητικής πολιτικής επιχείρησαν και χτες να εμφανιστούν σαν «διαφωνούντες» σε επιμέρους χειρισμούς της κυβέρνησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου