Σελίδες

12 Αυγ 2011

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΑΒΟΥΡΑ...



Από το «Big Brother» και τo «Bar», στα ριάλιτι μαγειρικής, ελληνικά και διεθνή. Από τα τηλεπαιχνίδια στις μεσημεριανές κουτσομπολίστικες εκπομπές και από τα «Fame Story» στους χορούς των επωνύμων. 
Από την ενημέρωση, στο κουτσομπολιό. 
Και όπου γίνεται, όπου «χωράνε», τα πλάνα γίνονται αισθησιακά, ακόμα και στα δελτία καιρού, ακόμα και σε θέματα που αφορούν τη φοροδιαφυγή, όπως αυτό που πρόβαλε χτες σε κεντρικό δελτίο το ΑΛΤΕΡ και ήταν «ντυμένο» με καυτά πλάνα από παραλίες...
Την ίδια στιγμή που τα λαϊκά νοικοκυριά δεν ξέρουν αν μπορούν να εξασφαλίσουν ένα πιάτο φαΐ την επομένη, τα αστικά ΜΜΕ δελεάζουν με χρηματικά έπαθλα, με «νύχτες δόξας» σε μία πίστα ή με την ευκαιρία που προσφέρουν σε νέα κορίτσια να «πατήσουν» επί πτωμάτων για μια θέση στην πασαρέλα. 

Μόνη υποχρέωση, η 24ωρη παρακολούθηση και καταγραφή, ο αυτοεξευτελισμός ή η προσβολή της προσωπικότητας από τους συντελεστές και τους κριτές... Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η προσπάθεια υπέρβαρων ανθρώπων που προσπαθούσαν να αδυνατίσουν και τις κάμερες να κάνουν ...κοντινά στον ιδρώτα των παικτών. Η σαπίλα σε όλο της το μεγαλείο. 
Αλλωστε, τα αστικά ΜΜΕ και το περιεχόμενο των προγραμμάτων τους είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες της άρχουσας τάξης να χειραγωγούν συνειδήσεις και να αποπροσανατολίζουν.
Από την άλλη, οι μεσημεριανές εκπομπές φέρνουν στους δέκτες των τηλεθεατών ό,τι πιο σάπιο υπάρχει σαν αξία, χωρίς ίχνος ντροπής. Οπως η αποκλειστική συνέντευξη της Τζούλιας μετά την ταινία πορνό που γύρισε και με μαθητές να την παρακολουθούν και να την χειροκροτούν. Η συγκεκριμένη αναδείχτηκε μέσα από τα περίφημα καλλιστεία που διοργανώνει ο ΑΝΤ1...
Το κεφάλαιο, οι επιχειρηματίες με όλη αυτή την τηλεοπτική σαβούρα θέλουν να κρατάνε τους τηλεθεατές αποχαυνωμένους. Και χρόνο με το χρόνο ρίχνονται ακόμα πιο βαθιά με στόχο να «ψαρέψουν» όσο περισσότερο νεανικό κοινό. 
Να μην ασχολούνται με τα δικά τους προβλήματα, αλλά να στέκονται στα προβλήματα των άλλων. Κρύβουν συνειδητά την αλήθεια για τα αίτια της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης με στόχο τη διατήρηση της πολιτικής που θέλει το καπιταλιστικό σύστημα.
Οι τηλεθεατές πρέπει να καταλάβουν το ρόλο που παίζουν τα αστικά ΜΜΕ. 
Πρέπει να αντιληφθούν πως τα προβλήματά τους δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που τους σερβίρουν. 
Στόχος τους είναι η αποχαύνωση, η παραπληροφόρηση και η αποστασιοποίηση του «κοινού» τους από τα προβλήματά τους. 
Πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως γι' αυτόν ακριβώς το λόγο είναι αναγκαίοι καθημερινοί σύντροφοι ο «Ριζοσπάστης» και ο «902». «Εργαλεία» που είναι απαραίτητα για τον απεγκλωβισμό από την αστική πολιτική, τη συσπείρωση δυνάμεων στην πολιτική πάλη με γραμμή ανατροπής του καπιταλισμού για τη σοσιαλιστική, την εργατική εξουσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου