Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2011

Κοροϊδεύουν το λαό με ... μειώσεις διοδίων...



Η κυβέρνηση εξακολουθεί να εμπαίζει το λαό, διατυμπανίζοντας ότι έχει έλθει σε συμφωνία με τους ομίλους που κατασκευάζουν τους πέντε οδικούς άξονες για μειώσεις κατά 25% με 30% στις τιμές των διοδίων στα τμήματα που είναι έτοιμα και μέχρι 50% σε τμήματα υπό κατασκευή, όταν μόνο την τελευταία τριετία έχουν γίνει αυξήσεις στα χαράτσια που ξεπερνούν ακόμη και το 400% και όταν βρισκόμαστε σε μια περίοδο που το εισόδημα των λαϊκών νοικοκυριών μέρα με τη μέρα συρρικνώνεται όλο και περισσότερο.
Η κυβέρνηση ήρθε βέβαια σε καταρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και σε μονογραφή ενός μνημονίου, με το οποίο, όμως, προσφέρονται νέες πρόσθετες επιδοτήσεις και εξασφαλίσεις κερδοφορίας προς τους ιδιωτικούς ομίλους που κατασκευάζουν και θα εκμεταλλεύονται για 30 χρόνια τους 5 οδικούς άξονες με «συμβάσεις παραχώρησης». Με τη συμφωνία αυτή προβλέπονται μεν οι μειώσεις - κοροϊδία, αλλά αυτές θα διαρκέσουν μόνο για τρία χρόνια, ενώ στη συνέχεια τα χαράτσια θα γίνουν ακόμη πιο ακριβά και από τα σημερινά! 
Ολες, μάλιστα, αυτές οι μειώσεις και εκπτώσεις δε θα στοιχίσουν καθόλου στους ιδιωτικούς ομίλους, αφού θα επιδοτηθούν από το κράτος, δηλαδή θα τις πληρώσει και αυτές ο λαός!
Ακόμη όμως και έτσι, οι μειώσεις αυτές στα διόδια θα γίνουν μόνο αν και όταν το αποφασίσουν οι τράπεζες που δανείζουν τους ιδιωτικούς ομίλους, όπως παραδέχτηκε ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, προσθέτοντας ότι ελπίζει πως αυτό μπορεί να γίνει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. 
Οι 43 εμπλεκόμενες τράπεζες (11 ελληνικές και 32 ξένες) πιέζουν για να αυξηθούν σημαντικά τα επιτόκια με τα οποία δανείζουν τις κατασκευαστικές εταιρείες, επικαλούμενες τη μη βιωσιμότητα των έργων, και εκβιάζοντας με κόψιμο των χρηματοδοτήσεων. Αν, βέβαια, οι τράπεζες πετύχουν άνοδο των επιτοκίων δανεισμού, οι κατασκευαστικές εταιρείες εκτιμάται ότι θα μετακυλήσουν και αυτό το κόστος στα διόδια, δηλαδή θα τα πληρώσει κι αυτά ο λαός.

Eurokinissi
Η καταρχήν συμφωνία προβλέπει επίσης: Τη δημιουργία μιας εταιρείας Ειδικού Σκοπού του Δημοσίου, με τίτλο «Αυτοκινητόδρομοι Ελλάδας ΑΕ», με κεφάλαιο που θα προέλθει από την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια, στη σύσταση της οποίας προχωρά ήδη το υπουργείο Οικονομικών με την πρόσληψη χρηματοοικονομικών συμβούλων. Τη δημιουργία ενός ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδας, ύψους 500 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετη εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιρειών, που κατασκευάζουν τα έργα, για το επόμενο εξάμηνο - οκτάμηνο.
Πέρα από όλα αυτά, οι κατασκευαστικές εταιρείες, επικαλούμενες κάποιες καθυστερήσεις (π.χ. απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές, μετατόπιση δικτύων κ.λπ.), αλλά και τη μη λειτουργία κάποιων σταθμών διοδίων, που προβλέπουν οι συμβάσεις που ψήφισαν από κοινού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, διεκδικούν αποζημιώσεις 550 εκατ. ευρώ, αλλά και την επιμήκυνση των συμβάσεων κατά 1,5 με 2 χρόνια τουλάχιστον, πέρα από τα 30 χρόνια!
Οπως όλα δείχνουν, ο λαός με τις συμβάσεις αυτές καλείται να πληρώσει αναγκαία έργα υποδομής πανάκριβα και για την κατασκευή και για τη χρήση. 
Μόνη λύση είναι να παλέψει και να διεκδικήσει να καταργηθούν όλα τα διόδια, να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία για να κυκλοφορεί ελεύθερα, με ασφάλεια και χωρίς χαράτσια στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου