Σελίδες

7 Ιουλ 2010

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ

Για να μη χαθεί ούτε λεπτό προβλέπει σχετικές άδειες για πλόες μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2010

Στη Βουλή βρίσκεται από χτες το νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με εξασφαλισμένη την πλήρη υποστήριξη των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας, που στηρίζεται στον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ και απελευθερώνει πλήρως (άρση του καμποτάζ) την κρουαζιέρα. Δηλαδή αυτό που προωθεί είναι η άλωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από την ανεξέλεγκτη δράση των πολυεθνικών, από πλοία με πανιά ευκαιρίας, σύγχρονα - πλωτά δουλεμπορικά, όπου θα κυριαρχεί η άνιση αμοιβή για ίση εργασία, με επιβάτες «μαντρωμένους» που θα μεταφέρονται όπου και για όσο συμφέρει τα μονοπώλια στον τουρισμό. Ενώ αρνητικές θα είναι οι συνέπειες σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων και βεβαίως σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Το νομοθετικό έκτρωμα, που συντάχθηκε από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χτες με συνοπτικές διαδικασίες «πέρασε» από το υπουργικό συμβούλιο και αμέσως μετά κατατέθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για να πάρει το δρόμο της ψήφισής του και να επιβεβαιώσει ότι ο αγώνας που δίνουν οι ναυτεργάτες, κλιμακώνοντας και με τη συμμετοχή τους στην αυριανή 24ωρη απεργία στα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά, είναι υπόθεση που αφορά όλο το λαό.

Αντί του κειμένου του νομοσχεδίου, μοιράστηκε στους ναυτιλιακούς συντάκτες «άτυπο ενημερωτικό σημείωμα» με σημεία του νομοσχεδίου. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτό το «άτυπο» σημείωμα φαίνεται ολοκάθαρα τι προωθείται. Μάλιστα, για να εξασφαλιστεί «η άμεση εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ για την τρέχουσα τουριστική περίοδο», υπάρχει διάταξη που προβλέπει ότι θα χορηγείται σχετική άδεια για πλόες, σε όσες πλοιοκτήτριες εταιρείες καταθέσουν αίτηση, η οποία άδεια θα έχει ισχύ μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2010.

Πιο συγκεκριμένα με βάση το «άτυπο» σημείωμα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι:

  • Η άρση του καμποτάζ αφορά κρουαζιερόπλοια που θα μεταφέρουν πάνω από 49 επιβάτες, με διάρκεια ταξιδιού τουλάχιστον 48 ώρες, όπου μόνο στο «αφετήριο ελληνικό λιμάνι» έχουν υποχρέωση να παραμένουν 12 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας και συγκεκριμένα των νησιών, τα πλοία θα παραμένουν όσο συμφέρει την εταιρεία.
  • Οι εταιρείες θα υπογράφουν με το ελληνικό δημόσιο τριετείς - με προοπτική παράτασης - συμβάσεις, το περιεχόμενο των οποίων θα καθοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Πολιτισμού, Τουρισμού. Για να ...πειστούν οι εταιρείες να ναυτολογήσουν στα πλοία και κάποιον αριθμό Ελλήνων ναυτεργατώνπροβλέπονται οικονομικά κίνητρα, τα οποία θα καθοριστούν από την υπουργική απόφαση, από τα οποία ένα από αυτά θα είναι η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ.
  • Για να ...«χρυσωθεί» το «χάπι» προβλέπεται η «είσπραξη ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στο λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού», το ύψος της οποίας θα καθοριστεί επίσης με υπουργική απόφαση. Η «εισφορά» υποτίθεται ότι θα πηγαίνει στο Κεφάλαιο Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ), ενώ, για να αποδειχθεί ότι πρόκειται για κοροϊδία, αναφέρεται πως «για κάθε επιπλέον λιμάνι που θα περιλαμβάνει το ταξίδι, θα μειώνεται» η «εισφορά» κατά 7%!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου