Σελίδες

3 Ιουλ 2010

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ Νέα 24ωρη απεργία την ερχόμενη Πέμπτη

Απαντούν αγωνιστικά στην πολιτική που θέλει ομήρους των εφοπλιστών εργαζόμενους, επιβάτες και νησιώτες

Με όπλο την πλούσια πείρα που έχουν κατακτήσει και με την τελευταία απεργιακή αναμέτρηση στο λιμάνι του Πειραιά, με εμπιστοσύνη στο δίκιο τους και τις δυνάμεις τους, με διεκδικητικό πλαίσιο που αφορά όλους τους εργαζόμενους, οι ναυτεργάτες συνεχίζουν τους αγώνες τους με νέα 24ωρη απεργία στις 8 του Ιούλη. Η απόφαση για απεργία πάρθηκε χτες στην Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, επιβλήθηκε από τους ίδιους τους ναυτεργάτες, που από νωρίς χτες το πρωί, οργισμένοι και αγανακτισμένοι από τη στάση της πλειοψηφίας της διοίκησης, είχαν κατακλύσει τα γραφεία της Ομοσπονδίας.

Η οργή των ναυτεργατών ξεχείλισε μετά και την προχτεσινή απόφαση της πλειοψηφίας ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομης Παρέμβασης» της διοίκησης της ΠΝΟ να αναστείλει την κινητοποίηση στα ανασφάλιστα πλοία «ROPAX» 1 και 2 στο λιμάνι της Κορίνθου, απόφαση που ήρθε να προστεθεί στην άρνησή της να συμμετάσχει στην πανεργατική απεργία στις 29 Ιούνη. Αυτά, όταν το σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων δέχονται από τους εφοπλιστές και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους μια πρωτόγνωρη επίθεση.

Οι αγώνες που αναπτύσσουν οι ναυτεργάτες, με οργανωτή τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, δεν αφορούν μόνο τον κλάδο τους. Τα αιτήματα που προβάλλουν για κατάργηση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που απελευθερώνει τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πλοίων, φτηνές, σύγχρονες, χειμώνα - καλοκαίρι, ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με πληρώματα με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση, αφορά το σύνολο των εργαζομένων που έχουν δικαίωμα σε ένα σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο (και) θαλάσσιων μεταφορών.

Με απομόνωση απειλείται και η Γαύδος

Πόσο επιτακτικό είναι ο αγώνας των ναυτεργατών να γίνει υπόθεση του λαού, αποδεικνύεται και από την τελευταία επίθεση που εξαπέλυσαν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, στο πενιχρό εργατικό και λαϊκό εισόδημα. Εφτασαν, με την προσφυγή που κατέθεσε προχτές η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, να αξιώνουν την πλήρη απελευθέρωση των τιμών των εισιτηρίων και ναύλων οχημάτων, ακόμα και στα επιδοτούμενα πλοία που εκτελούν «άγονες» γραμμές, όπου υπάρχει πλαφόν.

Η ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών έχει επιβάλει συνολικά τη σταδιακή απορρύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και απειλεί ευθέως πλέον νησιά με απομόνωση. Αυτό τον κίνδυνο αντιμετωπίζει και το νησί της Γαύδου. Τα δύο μικρά πλοία που προσέγγιζαν το νησί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που αφορούν ακόμα και τους υποτυπώδεις κανονισμούς ασφαλείας, όπως αυτοί προκύπτουν από την κοινοτική οδηγία που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιούλη.

Ταυτόχρονα με τους ναυτεργάτες και τους νησιώτες, θύματα της εφοπλιστικής ασυδοσίας είναι και οι ναυτιλιακοί υπάλληλοι. Η εταιρεία «Μινωικές Γραμμές», με μεγαλομέτοχο τον όμιλο Γκριμάλντι, μετά τους πέντε εργαζόμενους που απέλυσε πριν λίγο καιρό, χτες απέλυσε άλλους δύο από τα γραφεία του Πειραιά και, όπως έχει ξεκαθαρίσει η εταιρεία, έπεται και συνέχεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου